Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson - Les Paul Standard 2012 - HCS 


Soundmannen

Anbefalte innlegg

Egentlig ikke veldig mye nytt ifht. '08 Std? Også litt merkelig at Gibson føler behov for å relansere Standarden allerede 4 år etter forrige relansering? Får vi nå en "Modern Traditional" som har samme specs som '08 Std?

Sikkert en knall gitar. Interessant også at de har gått bort fra chambering og prøver nå med en slags mellomting mellom swiss cheese og chambering. Coilsplit er det helt sikkert mange som vil sette pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette ser veldig interessant ut!

Spennende med compound radius og flere lydmuligheter.

Dette med "ny standard" som du nevner, Audun, tror jeg går mer på blest om produktet. Konkurransen i gitarmarkedet, som i alle andre markeder, blir bare hardere og hardere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd den. Det første jeg la merke til var AAA lønnetoppen, som er sinnsykt fin.

Nye tunere har den fått også.

Når det gjelder den nye elektronikken med coilsplit og faseskift(var vel noe mer og?), så er jeg litt splittet. Mulig det er noe man må bli vant til da det er mange muligheter (jeg er litt oldschool i tillegg), for det er mye å holde styr på når man spiller, og ikke helt husker hvilken pot som gjorde hva :P Alle pottene er jo pull-poter. Ble positivt overasket over coilsplit lyden da. P90 aktig lyd, så blir jo en litt mere anvendelig kanskje.

En annen ting jeg personlig ikke liker er 60´ halsen, men det er jo smak og behag

Endret av Mills Kaviar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Profilen er den klassiske SlimTaper, denne profiltyper gjør Gibson til en av de raskeste gitarene å spille på."

Men fy fader og de har uthula den kroppen. Var ikke klar over at de måtte ta ut så mye treverk for å få en nogenlunde vettug vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Profilen er den klassiske SlimTaper, denne profiltyper gjør Gibson til en av de raskeste gitarene å spille på."

Men fy fader og de har uthula den kroppen. Var ikke klar over at de måtte ta ut så mye treverk for å få en nogenlunde vettug vekt.

synd di tar bort så mye treværk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening skal en standard være en standard. Blir litt over the top med coilsplitting og tull og vas på en standard.

Det kan de heller spare til høyere modeller. Så kunne de heller ha slått av en høvding eler 2 på fjøla!

En Gibson LP standard bør være slik at det du ser er det du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare positiv til de nye endringene. Hadde det vært opp til meg så hadde den også fått en ny neck-joint og belly cut ala Les Paul Axcess.

Personlig mener jeg at "Standard" modeller (Det være Fender, Gibson, etc.) bør følge tidens gang, slik som denne Standarden har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.