Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger en liten amp oppdatering


p_bassmann

Anbefalte innlegg

Hei (igjen?) !

Har for alvor tatt frem bassen igjen! Det tok tre år med bil, foto, trening og diverse før eg i høst skjønte at det faktisk var bassing som var fett. Hadde heldigvis beholdt litt utstyr, men supplerte nettopp med en brukt G&L l2k som raskt ble hovedøksa i tillegg til en traver av en P-bass eg heldigvis beholdt.

Nå har det seg slik at eg føler det er ampen som ikke henger helt med lenger. Og siden feriepenger og skattepenger er på vei GAS'er eg litt etter en ny, men eg føler meg litt lite oppdatert i tiden. Hva er det som er det store nå? Vi stort sett backline når vi gigger så er ikke avhengig av å ha noe veldig portabelt, men på en annen side trenger eg ikke en svær rigg heller da den stort sett vil bli brukt på øving og i studio. Ser for meg at eg kan legge av opp mot 10 000 til formålet, men handler gjerne en til 4000 visst det er et bra kjøp og eg syns det låter bra.

Gigger nesten alltid med backline og har derfor spilt på diverse Ampeg rigger i det siste. Det har eg egentlig likt ganske godt, men vet ikke om eg syns det er verdt prisforskjellen fra en god transistoramp. Er det noen andre fullrørs topper som er et alternativ til Ampeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode forslag! Har vært trofast tilhenger av EBS pedaler og kjenner eg er litt fanboy, så det skal definitivt sjekkes ut. Nå skal det sies at det vel er ganske lite sannsynlig at det blir røramp, men tengte det var vært å sjekke ut. Har veldig lyst å prøve en EBS Reidmar også, er det noen som har erfaring med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk youtube/google og talkbass.com

Vil tippe den er meget bra ;D Utrolig lett og praktisk for oss som hobby-musikere. Hadde gått for den hvis jeg var i din situasjon.

Du bør også sjekke tc electronic amper. Også veldig bra men kommer i en høyere prisklasse.

Men synes personlig at lydforskjellen ikke er særlig merkbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarhuset har for øyeblikket inne en demobrukt Orange Terror Bass 1000W-topp som har rør i preamp og transistor i poweramp, som de selger for 5000kr. Prøvde 500W-utgaven i en sjappe i London for et par år siden, og den låter grisetøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj det var trøkk for pengene! Men det er ikke ofte du får bruk for 1000w hvis ikke du skal spille med din egen amp på megascener. Jeg har spilt over 70 konserter dette året med min 350w EBS som jeg ikke har hatt over halv volum. Og vi har en hardspillene trommis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det er jo ikke noe problem med for kraftig forsterker så lenge du ikke er ute etter forvrengning i powerampen, og så lenge denne er transistorbasert, med rørbasert preamp, så kan jeg ikke se hvorfor det skulle vært noe ønske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Skrev en jævla lang update, men skulle viske ut noe og det ble visst tilbake. Blir forbanna!

Kort oppsummert: Prøvde amper. Prøvde Reidmar og noe Markbass, Markbass overrasket men kostet det dobbelte. Reidmar var konge, jævla bra. Kjøper nok Reidmar som eg drasser rundt på gigs og et 410 til øvingslokalet. Digget proline 410 kabinettet, men sliter med å rettferdiggjøre et kabinett i øvingslokalet som koster over det dobbelte av ampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.