Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av rørforsterker 7-8000kr


Anbefalte innlegg

Deluxe VM er ikke en ren røramp hvis det var et kriterie... Pre-ampen er solid state, mens sluttrinnet er rør - ikke ulik Musicman sine amper. Men Fender har digital reverb, chorus og delay istedet for reverbtank og tremolo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Deluxe VM er ikke en ren røramp hvis det var et kriterie... Pre-ampen er solid state, mens sluttrinnet er rør - ikke ulik Musicman sine amper. Men Fender har digital reverb, chorus og delay istedet for reverbtank og tremolo.

Ja det var noe fancy med den ja, den har 4 rør isteden for 7, da skjønte jeg at det ikke var ren røramp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn egentig, så går det en tynn grense mellom hybrid og fullblodsrøramp. En amp med transistorpreamp og rørsluttrinn kan fortsatt låte ganske likt rør. Til og med mer clean. Når det kommer til clean, så har jeg aldri utelukket transistorer. Du har jo amper som MusicMan, Roland JC120 ++ som faktisk låter fint ;)

Jeg ville prøvd den ut og testa den om jeg var deg. Kan være du liker den. Og husk at mesteparten av dynamikken og kraften i en røramp kommer fra sluttrinnet. Selv om det er litt "Kult" med rør i både pre og poweramp .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn egentig, så går det en tynn grense mellom hybrid og fullblodsrøramp. En amp med transistorpreamp og rørsluttrinn kan fortsatt låte ganske likt rør. Til og med mer clean. Når det kommer til clean, så har jeg aldri utelukket transistorer. Du har jo amper som MusicMan, Roland JC120 ++ som faktisk låter fint ;)

Jeg ville prøvd den ut og testa den om jeg var deg. Kan være du liker den. Og husk at mesteparten av dynamikken og kraften i en røramp kommer fra sluttrinnet. Selv om det er litt "Kult" med rør i både pre og poweramp .

Jeg skal sjekke den ut, og Blackstar HT 20. Er åpen for hybridamper, vil ikke bli en rør-snobb. Det er dyrt å være rør-snobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er åpen for hybridamper, vil ikke bli en rør-snobb. Det er dyrt å være rør-snobb.

Nei, det er det ikke. Du får helt kurante rør-amper til under 5k, og brukte til 3k. Og så mikker du opp til PA. Du kompliserer livet ditt..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sjekke den ut, og Blackstar HT 20. Er åpen for hybridamper, vil ikke bli en rør-snobb. Det er dyrt å være rør-snobb.

Hehe, mistforstå meg rett. Hybrid er ikke nødvendigvis bedre. Smak og behag, og det kommer an på ampen. Selv er jeg litt rørsnobb fordi jeg syns det låter fint, men jeg har vært borti transistoramper som låter veldig bra. Så sjekk ut så mange amper som du klarer, og velg den du liker best. Uavhengig om det er rør eller delvis rør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en ENGL Screamer 50 combo med 1X12 og er veldig fornøyd med den. Den er allsidig med sine fire kanaler og låter bra selv om du spiller lavt. Nypris for disse er rundt 13000,- med fotkontroll, men det ligger en brukt en til salgs her på forumet for 6000,-. Dette er etter min mening et veldig bra kjøp, og kanskje den beste forsterkeren du får i den prisklassen (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du setter opp et budsjett og skriver totale utgifter, kommunen vil da gi deg 50% til å dekke utgiftene. Kommunen gir maks 5000,.

http://www.deltager.no/BK/application/

Og ang. forsterker, ser på brukte peavey classic 30, fender er nesten ikke vits å kjøpe brukt. 4sound har gode priser på fender.

http://www.finn.no/f...nnkode=34624429

Er dette et bra kjøp? :) Vet at den koster 5-6k ny

Endret av MacGyver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.