Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig NGD! Epiphone Les Paul Custom


chrisbs92

Anbefalte innlegg

Jeg var akkurat og henta en brukt Epiphone Les Paul Custom Alpine White.

Som jeg fikk for 1000kr pga. et problem med pickup switchen som gjør at

begge pickupsene er på hele tiden, noe jeg mener at skal være ganske lett å fikse ;)

her er bilder:

cRgXPp.jpgyEA5WK.jpg

Endret av chrisbs92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på annonsen selv, og tenkte at jeg kanskje skulle kjøre på. Men fikk to bedre tilbud. Av den grunn har jeg nå en Gibson Les Paul Studio i Alpine White med gull hardware. Tror ikke elektronikken er så vanskelig deal, har opplevd at det er rent mekanisk på en av mine Gibson LP Studio Tribute. Men gratulerer med fet gitar! Helt sikkert en gitar som kommer til å være med deg en god stund! Hvilke humbuckere sitter i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er de originale Alnico V classicene, og ut i fra serienummeret så er den lagd i Kina i 2007. Leste forresten at switchen kanskje kan fikses med elektronikk spray

Ah okey.. Pickupswitchen jeg hadde problemer med var bare at de to platene(de som kortslutter for hvilke mikker som velges) var bøyd etter bruk. Så den slet med å gi kontakt på den ene humbuckeren.

http://www.axiomatic-music.co.uk/acatalog/LPCustom_standard_circuitdiagram_compressed.jpg

Feilen var vel at begge humbuckerne alltid er på? Det vil si at den ikke går ut av bane et sted når du velger 1 av de 3 mulige. Om du har to lange pinsetter eller spisstenger, så tror jeg dette skal gå ganske fint. Men for all del, så kan det jo være at noe skitt og sånt gjør at det er kortslutning for begge uten at det er synlig.

Nå er det ikke sikkert at det er helt likt på Epiphonen din, men jeg antar at det skal være ganske likt.

Hvis dette skulle være umulig, eller at du ødelegger platene helt, så er det jo bare å kjøpe en ny switch og lodde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah okey.. Pickupswitchen jeg hadde problemer med var bare at de to platene(de som kortslutter for hvilke mikker som velges) var bøyd etter bruk. Så den slet med å gi kontakt på den ene humbuckeren.

Jeg skal åpne og se i morgen, takk for tipset til hva jeg kan se etter :)

Bytt pickuper og stemmeskruer og gitaren er i grunn helt ok den da

Kommer nok til å oppgradere den etterhvert ja

Endret av chrisbs92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt pickuper og stemmeskruer og gitaren er i grunn helt ok den da

Etter min erfaring er det ikke alltid nødvendig å bytte pickups o.l. på Epiphone. Får du en skikkelig "mandagsgitar" så er det på sin plass, men finner du et godt eksemplar så fungerer de etter min mening bra "stock". Alt etter hvilke krav du stiller selvfølgelig.

Til trådstarter: Du har gjort et utrolig bra kjøp....for å si det mildt!!! :) En helt OK Les Paul til en latterlig pris! Hvit LP Custom skriker jo Randy Rhoads :D

Endret av Byljer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.