Gå til innhold
Nilsefix

MesaBoogie Mark IV

Anbefalte innlegg

Heisann!

i går sa en fyr til meg , kjøp deg en mark 4 . den har akkurat det du sitter å sier du vil ha.. Varm clean tone , og vaiete vreng + + + ..

jeg har ikke gått ut som den store mesa fanatikeren .. for jeg synts de er overvurdert og overprisa..

men akkurat denne synts jeg låt ganske bra... hørte ett lydklipp i går..

Noen her som har prøvd den , så hadde det vært flott om de kunne skrive litt om sine opplevelser med den,,,

Takker og bukker på en gang...

hilsen nilsefix

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Heisann!

.. for jeg synts de er overvurdert og overprisa..  

men akkurat denne synts jeg låt ganske bra... hørte ett lydklipp i går..

Nei, det er Buaas som sier det, ikke du! :|

Mesa er velkjent fordi de lager bra forsterkere, ikke for noe annet. De er "overprisa" fordi det koster faktisk mere å lage en forsterkerfor hånd, enn å fabrikkprodusere dem... noen mennesker forstår ikke dette, enkelt og greit!

Med det sagt, så tror jeg absolutt at du vil like Mark IV ampen. Råkk på, Nils!!! 8) :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en for handa så kjøp på flekken!!!

en topp er å foretrekke. denne ampen rocker!!!

du kan få hvordan lyd som helst med den.

skru som faen å du vil finne akkurat den lyden du vil ha.

åsså spiller den no helt sinnsykt høyt!!!

Go mesa, go mesa!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mesa er velkjent fordi de lager bra forsterkere' date=' ikke for noe annet. De er "overprisa" fordi det koster faktisk mere å lage en forsterkerfor hånd, enn å fabrikkprodusere dem... noen mennesker forstår ikke dette, enkelt og greit!

quote']

Hvis grunnen til at Mesa er dyrt er at de er håndlagde, synes jeg de bør investere i en fabrikk.. En forsterker låter ikke bedre om den er håndlaget enn om den er fabrikkprodusert. Ikke blir den mer stabil og pålitlig heller.

Jeg sier ikke at Mesa er dårlig, jeg synes de er jævlig bra, men så mange forsterkere som de selger, synes jeg det er jævlig dumt av dem å ikke lage forsterkerene på en fabrikk, hvis det du sier er sant vel og merke..

Hvis Mesa forterkere faktsk er håndlagde ville man faktisk kunne få den samme forsterkeren til halve prisen hvis den hadde vært produsert på en fabrikk. Hvorfor ikke kjøpe en likebra forsterker av et annet merke som er serieprodusert og dermed koster mindre??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper ikke. Litt av sjarmen med mesa er at du hører den ikke overalt fordi den er dyr...

Den håndlages fordi det gir den sjel å stil. å INGEN, absoult INGEN AMP kan sammelignes med mesa. pluss at når den er håndlaget og de har SÅ vide garantier, da sier det litt om kvaliteten til disse ampene. de lever like lenge som gitaristen vist man bruker den normalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
INGEN, absoult INGEN AMP kan sammelignes med mesa.

Det er litt teit å si.. Har du noen gang prøvd å seriøst høre på noe annet? I de siste årene har det kommet mange forsterkere av andre merker (Rivera, Peavey, Bogner osv.) som er minst like bra etter det jeg har hørt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis grunnen til at Mesa er dyrt er at de er håndlagde, synes jeg de bør investere i en fabrikk.. En forsterker låter ikke bedre om den er håndlaget enn om den er fabrikkprodusert. Ikke blir den mer stabil og pålitlig heller.

HALLO!!!??

Det er jo hele sjarmen til Mesa/Boogie! Hånlagede "boutique" amper som de lagde dem før i tida. Og, jo, de er mer stabile enn fabrikkproduserte såkalte "amper" som de lager nå til dags. Hva er den viktigste grunnen til at man velger å fabrikkprodusere ting? Fordi de koster mindre å lage. Tåler mindre. Og fordi de tåler minder, så blir de naturligvis ødelagt oftere, slik at man heller kjøper en ny en. De som selger, vet dette her veldig godt. Hvorfor lager man ikke.. la oss si mibiltelefoner i metall-cover? Plast koster mindre, lettere å ødelegge, så derfor velger ungdom å kjøpe en ny telefon når den gamle er ødelagt. Forhåpentligvis en dyrere/bedre en?

Litt ute av sammenheng, men det jeg prøver å si er at hele greia til Mesa/Boogie er nettopp det at de lages for hånd og er forsterkere av høy kvalitet. Ekte håndlaga amper... det er noe spesielt med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men, sett ut ifra et kostnads-syn, tror jeg nok Mesa boogie kunne spart inn en del på å produsere i alle fall en del av tingene automatisk. Uansett, her er det jeg gjetter på at det grunnen til at de gjør som de gjør; Mesa blir i dag sett på som det tøffeste av det tøffe innen forsterkere, de eneste som gjør det på gamlemåten osv. Hvis de tar et skritt ned, og konkurrerer med andre fabrikanter, mister de denne posisjonen. Vil folk da kjøpe Mesa forsterkere? Det er nok ikke latskap som gjør at de ikke produserer ting automatisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mesa blir i dag sett på som det tøffeste av det tøffe innen forsterkere, de eneste som gjør det på gamlemåten osv.

Det utsagnet kunne du spart deg. Det er mange som ikke synes Mesa er tøffest. Og de er langt fra de eneste som lager forsterkerene for hånd.

Skal du ha en tøff forsterker, drar du til Matamp fabrikken i England (tror jeg det var) Der bygger de forsterkeren etter dine spesifikasjoner mens du sitter og venter. Når den er ferdig får du prøve den, og hvis du ikke er fornøyd, forandrer de på den til du er fornøyd. Blir du ikke fornøyd trenger du ikke kjøpe den. Det er det jeg kaller tøft. Det tøffeste er prisen. Billigere en en Marshall TSL100.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thomas, jeg tror ikke folk kjøper Mesa forskerkere fordi det er kult at de er håndlaga, osv.. det er et helt annet kapittel. Grunn til at jeg, og sikkert alle andre, velger akkurat Mesa Boogie er fordi de LÅTER bra. Ganske enkelt og greit.

CowJuice, det der høres tøft ut, men det får på ingen mulig måte Mesa til å høres noe dårligere ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Thomas, jeg tror ikke folk kjøper Mesa forskerkere fordi det er kult at de er håndlaga, osv.. det er et helt annet kapittel. Grunn til at jeg, og sikkert alle andre, velger akkurat Mesa Boogie er fordi de LÅTER bra. Ganske enkelt og greit.

CowJuice, det der høres tøft ut, men det får på ingen mulig måte Mesa til å høres noe dårligere ut...

Seff, jeg har aldri prøvd å overbevise noen om at Mesa er dårlig. Det er definitivt en av de beste gitarlydene jeg veit. Jeg bare synes det er litt trangsynt å si at de er "best", da det finnes så mye annet som låter bra, og kanskje til og med bedre, i noens ører..

Jeg tror heller ikke at noen velger Mesa fordi at det er håndlaga. Jeg viste fakisk ikke at de var det før jeg leste denne tråden(!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det utsagnet kunne du spart deg. Det er mange som ikke synes Mesa er tøffest.

Det er mange som ikke synes det, selvfølgelig. Men, det er mange som synes det. Tilbake til det med forretningsidè; Hvorfor bry seg om de som ikke liker mesa når veldig mange gjør det?

En ting til skal være sagt, jeg er ikke noen fanatisk mesa-tilhenger, jeg vet ikke om teoriene mine ang. forretningsideer stemmer i det hele tatt, det er jo bare gjetning fra min side. Nå har den topicen her spora av litt for mye, la nå stakkars Nilsefix få svar på spørsmålet sitt da ;) Jeg har i alle fall sagt det jeg skulle ha sagt om dette emnet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns ikke det er dumt å si cowjuice

Har spilt i over 10 år. på den tida har jeg rukket å pløye gjennom de fleste ampene, Mesa, marshall, laney, peavy, carvin, englund, stage2, musicman, line6, fender osv. Bogner har jeg ikke prøvd ennå desverre... Men de ligger på like stive priser som mesa boogie.

Det at mesa er håndlaget er kult ja, men til syvende å sist er det lyden som teller. Den rocker i mesa. Har aldri blant alle de overnevnte plus flere, hørt så bra lyd som majoriteten av mesa forsterkere har...

Nå skal de ha litt ris også for forsterkere som dual calliber, nomad å f-series men ellers er alt krem amper!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.