Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mye støy med Line6 Pod XT mellom gitar og Marshall


space

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg spiller på litt forskjellige forsterkere på øving, live og hjemme har jeg vanligvis koblet podxt'en mellom gitaren og forsterkeren.

På Marshallen min hjemme liker jeg veldig godt Marshallyden (Valvestate combo), men det byr på problemer.

Om jeg har alt i "bypass" (så nærme det er mulig på en pod) så får jeg masse støy om jeg bruker vrengen på marshallen.

Grunnen er sikkert at alt støy i pod'en som ikke høres til vanlig blir forsterket opp gjennom preampen til Marshallen.

Er det noen måte å unngå dette på? Bortsett fra å koble poden i effekt-loopen? Med gitaren i pod'en og pod'en i effektloopen får jeg god lyd, men ikke alle forsterkere jeg spiller på har effekt-loop, og dermed blir alle lydene jeg har stilt inn feil.

Er egentlig glad i poden, men vurderer nå å selge den til fordel for diverse separate bokser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du egentlig bruker POD'n til? Bypasser du ampsimmuleringene og alt det der og bruker kun effekter?

Har ikke merket noe særlig med støy gjennom min POD XT; men da kjører jeg den på cleankanalen og bruker ampsimuleringene i POD.

Bruker du kun effekter, kan det nok være en stor fordel med separate bokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kobler den mellom gitar og input på forsterkeren bypasser jeg alt av ampsimuleringer ja. Er sikkert muligheter jeg ikke har testet, så skal nok teste litt mer, men på høyt volum med vrengkanalen inne ble det massive mengder støy, så slik kunne jeg ikke bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, ser den. Teorien om at all støyen fra POD blir forsterket i forsterkeren din stemmer nok ganske bra. All denne støyen + støy fra pickups havner tross alt helt fremst i signallinjen til ampen din. Og når ampen vrenger, er det veldig høy forsterkning :)

POD gjennom effektsløften er faktisk ganske bra. Har prøvd å kjøre min XT gjennom sløyfen i Marshall JVM, og det låt ganske heftig.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så det er vel sikkert ikke en god løsning... Det vil jo også si at det er mye mer støy i Pod'en enn i, si 4 Boss pedaler, selv om ikke de heller har true bypass.

Pod gjennom effektsløyfa låter overraskende bra ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.