Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken volumpedal er... lettest?


Frida

Anbefalte innlegg

De er noen beist alle sammen. Har ikke muskler til sånt. Hvor "bra" den er får verra det samme, så lenge den gjør det den skal gjøre, og det iallefall går an å lære seg hvordan man skal forholde seg til den. Noen som har tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du mener med "lettest. Jeg kan ikke se at en "lett" pedal er noen fordel her, da den ikke vil ligge stille?

Men hvis det er faktorer du ikke nevner som spiller inn, vil jeg tro at en gammel volumpedal til en synth eller noe er noe å kikke på. De pedalene veide ikke noe, bare plast, og det var et herk å måtte "fiske" de tilbake etter hvert som de flyttet seg vekk under synthen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hui, man kan bruke synthpedaler? Det visste jeg ikke. Men satser på at dobbeltsidig teip er nok til å holde den på plass. Ser ikke hvorfor ikke?

Lett er en fordel når ting skal bæres langt, eller igjennom håndbagasjekontrollen på fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de kan brukes, de, men man må kanskje byge de litt om, enten ved å lage et "adapter", eller ved å koble om litt inne i pedalen. Det er så enkelt at selv jeg vil klare det. Nå er jo passive volumkontroller noen skikkelige tonesuckers, så Glukes forslag er ikke så dumt.

Men vil du, så er det mulig å bruke synthpedaler, ev. med en modifikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke den til generell volumstyring eller er det for å ha mulighet til å dra på mer under solo etc?

Jeg har to stk, og vil igrunnen anbefale Ernie Ball sin. Bygd som en tanks, og føles bra ut i bruk. Har også en gammal Goodrich, som er regna for å være kremen, men den synes jeg er for lite motstand i, mye vanskeligere å holde den i ro på en plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synthpedalløsninga blir vel nødløsning, hvis det er så drepen for lyden :/ Men tuusen takk for innspillet!

MR K, det e i anledning generell volumstyring, både solo og andre parti. Variere en del. En boost blir for lite fleksibelt.

Hm. Med andre ord så e goodrichen lettere i vekt? :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo forøvrig få låne min om du vil, for å finne ut om det er noe sånt du er ute etter :)

Edit: nja, veier nok det samme, men selve feelingen på pedalbevegelsen jeg siktet til. Har en gammal plastvolumpedal du kan få om den funker, kan sjekke når jeg kommer hjem :) type Bespeco eller noe

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg har hørt noen tenke på vekten til pedalene sine, snodig... Lyden er vel det viktigste ^_^ Tror ikke at spekteret mellom letteste og tyngste pedal er så stort som du tror, volumpedaler er jo allikevel store pedaler med litt egenvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et multieffektbrett fra Korg som var i laget i veldig solid plast, med volum/wah-pedal. Den var lettere enn de fleste volum/wah-pedaler jeg har prøvd, og den gjorde jobben helt greit.

Så jeg tror det er fult mulig å komme over en helt grei, lett volumpedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, Troll! Jeg skjønner ikke at de selvstendige nødvendigvis må være så heavy. Hvis det kommer på bekostning av at lyden blir jævlig, er det jo selvsagt ikke et alternativ, så "snodig" er ikke jeg engang. Men det blir en del reising i sommer, så forsøker å gjøre det så enkelt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.