Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kan eg ha utvikla carpal tunnel syndrome?


Esp_ltd@95

Anbefalte innlegg

Hei. I dag merka eg at eg blei litt nummen i lillefingeren i venstrehånda/fretting hånda. Det er omtrent 3 timer siden, og eg har det forsatt. Styrken varierer, eg har ikkje øvd etter det sjedde, men eg har testa å spela litt. Det varierer litt kor slurvete spelinga er. Eg har ikkje hatt syntomer av dette før utenom i gårkveld, da lillefingen og ringefingen "sovna", rett før eg sovna. Eg spelte ikkje så mykje teknikk-baserte ting i dag. Eg tok mange lange pauser og. Eg er 17 år og har spelt rundt 3 år. Eg har aldri hatt nokon lignande smerter, og eg har stoppa om eg har følt smerte. Eg har ikkje spelt noko meir enn vanlig i det siste, og eg har varma opp kvar deg. Kan eg ha fått carpal tunnel syndrome eller nokon nerveskade? Dette er veldig skremmende, pga eg bruker mykje tid på å øva og tar det ganske seriøst, i tilleg går eg på musikklinja, der gitar er eit obligatorisk fag. Om nåken kan ha nokon anelse, ver så snill å hjelp meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En barndomskompis av meg fikk nylig påvist CTS og har måttet vinke farvel til gitarspilling, trolig for godt.

Han har også måttet starte på ny utdanning ettersom han ikke kan fortsette som snekker.

Oppsøk lege hvis i tvil.

Endret av condemned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det for et par år siden, etter en fuktig 30 års feiring våkna jeg opp at jeg lå på venstre arm. Armen var nummen som faen, men håndleddet var uten følelse å bare hang. Jeg tenkte ja ja.. det blir nok bedre etter et par timer.. men neida.. jeg gikk uten følelse i hånda i 2-3 mnd ! Måtte trene opp hånda fra scratch.. det var helt jævli.. trodde aldri jeg skulle spille gitar igjen! Men med trening og tida til hjelp fikk jeg følelsen tilbake, men er ikke helt som før, "pinsett" grepet fra tommel til lillefinger har jeg fortsatt problemer med.. So bevare of the "Saterday night palsy" !!

Edit: Ser at CTS antagelig er noe annet enn det jeg var ute for..: " Radial Neuropathy"

Endret av Tarzan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En barndomskompis av meg fikk nylig påvist CTS og har måttet vinke farvel til gitarspilling, trolig for godt.

Han har også måttet starte på ny utdanning ettersom han ikke kan fortsette som snekker.

Oppsøk lege hvis i tvil.

Huff dette høres jo heilt grusomt ut! :( Kor gale var det med han? Og kas hånd og fingre var det? Har gjort litt research, og har funnet ut at CTS som regel berre angår de 3 første fingrene. Uansett, skal eg kontakte ein lege, så snart som mulig. Eg har og bittelitt vondt i håndleddet av og til no, men eg veit ikkje om det er placebo effekten eller ikkje...

Endret av Esp_ltd@95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det for et par år siden, etter en fuktig 30 års feiring våkna jeg opp at jeg lå på venstre arm. Armen var nummen som faen, men håndleddet var uten følelse å bare hang. Jeg tenkte ja ja.. det blir nok bedre etter et par timer.. men neida.. jeg gikk uten følelse i hånda i 2-3 mnd ! Måtte trene opp hånda fra scratch.. det var helt jævli.. trodde aldri jeg skulle spille gitar igjen! Men med trening og tida til hjelp fikk jeg følelsen tilbake, men er ikke helt som før, "pinsett" grepet fra tommel til lillefinger har jeg fortsatt problemer med.. So bevare of the "Saterday night palsy" !!

Edit: Ser at CTS antagelig er noe annet enn det jeg var ute for..: " Radial Neuropathy"

Var vel akkuratt det som sjedde med Dave Mustaine? Er mulig eg har sove rart, men kjente ikkje noko før i går kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.