Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Humanizer


KimDur

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om noen vet om en bra humanizerpedal til gitar?

Har sjekket ut Boss AW-3, men den er ikke helt tilfredsstillende... Andre?

Det jeg leter etter er noe som Boss GT-8 sin humanizer effekt, som gjerne har en "random-mode", hvor alle vokalene blir brukt i en så og si tilfeldig rekkefølge.

Viktig å kunne trykke tempo, istedet for å måtte skru seg til det (som jeg tror er det eneste man kan gjøre på den effekten i GT-8?).

Denne låta har en humanizer-effekt på slutten:

På forhånd takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker om en "Sample & Hold"-effekt, TROR jeg. Finnes en random-type S&H og en "satt" S&H. Line 6 M-serien har en slik effekt, en random en, samme i FM4, Pod XT, X3 og HD (Obi Wah). Ringtone tror jeg er en "satt" S&H. Finnes sikkert mange butique-pedaler som har sin versjon på det.

Sample&Hold er kort fortalt en tidsbasert wah uten "glide". Utrolig kul effekt!

EDIT:

Denne for eksempel? Billig og enkel, eventuelt storebroren M9, som har tre simultane effekter (og koster det dobbelte)? M-serien er fine saker, og utrolig allsidige. Noen liker ikke vrengen, men noen drive-pedaler er vel uansett et must?

http://www.thomann.de/se/line6_m5.htm

Endret av lille-hl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker om en "Sample & Hold"-effekt, TROR jeg. Finnes en random-type S&H og en "satt" S&H. Line 6 M-serien har en slik effekt, en random en, samme i FM4, Pod XT, X3 og HD (Obi Wah). Ringtone tror jeg er en "satt" S&H. Finnes sikkert mange butique-pedaler som har sin versjon på det.

Sample&Hold er kort fortalt en tidsbasert wah uten "glide". Utrolig kul effekt!

EDIT:

Denne for eksempel? Billig og enkel, eventuelt storebroren M9, som har tre simultane effekter (og koster det dobbelte)? M-serien er fine saker, og utrolig allsidige. Noen liker ikke vrengen, men noen drive-pedaler er vel uansett et must?

http://www.thomann.de/se/line6_m5.htm

Den ser ut til å ha det, ja! Skal ta en titt på både M5 og M9.

Takk! :)

EDIT:

Og de andre du nevnte! :P

Endret av KimDur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.