Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telecaster/Partscaster DIY. BILDER side 3.


Anbefalte innlegg

Har fått tak i en gibson Dirty Fingers. Blir singel humbucker i bridge posisjon. Det jeg vil ha er ganske enkelt en on/off switch. Mini-switch. Har funnet loddeskjema for en volumpot og en tone pot, men ikke det jeg leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite spørsmål her... Blir det billigere å kjøpe en gitar i deler enn å kjøpe en helt ny en? GAS-er så fælt på Telecaster for tida...

Nei. Men lager man den selv, så kan man legge in morsomme custom-detaljer som man ikke får i en ferdig gitar.

Man bygger ikke egen gitar for økonomiens skyld. Også tapet ved videresalg vil oftest være betydelig sammenlignet med et ferdig produkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en SX telehals fra Innideaz(?) på finn nå. Har ikke montert ennå, men den føltes veldig god. Skal gå over bånd osv etter hvert. Må bare få ferdig kroppen.

Om jeg skulle bygget en strat hadde jeg kjøpt en brukt Squier og plukket deler fra/puttet nye deler inn i.

Må si det er litt jobb med finishen på en ubehandlet gitarkropp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kropp fra ebay, bygget på "fenderspec". Har testet den med Squier telehalsen min tidligere, og det passer perfekt. Har ikke testmontert sxhalsen ennå, da kroppen henger i boden full av sparkel. Har en liten jobb igjen der.

En mock-up av hvordan den blir sånn ca. Blir jo nå en annen hals, og fargen blir sonic blue. ("telemaster" Altså en blanding av telecaster og jazzmaster)

bcf43a25fb5e7be8076ba96b83b00bd029e3baff_wmlg_00001.jpg

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg snart ferdig med gitaren. Jeg fikk vel alle delene for en liten stund siden og mangler bare elektronikk og litt smårengjøring.

Kan skrive mer om selve lamineringsprosessen. Først og fremst: LASERPRINT. Heldigvis testet jeg på no gammelt treverk først, for blekk ble jævlig grisete. Ellers så er det vel rimelig enkelt. Jeg brukte canvas decoupage-lim kjøpt på panduro og skumgummipensler. Jeg skrev ut tegneseriene på A4-ark i og klippet de opp i mindre deler. På den måten blir det mye enklere å jobbe med og du slipper at limet tørker før du er ferdig med hele arket. Ha lim på treverket, legg arket der du vil ha det og pensle lim oppå arket fra en kant til den andre for å jobbe ut luftboblene. Gjenta til du har dekt ønsket omeråde. La det tørke før du kutter kantene.

Jeg grunna forresten med hvit sprayboks-primer.

Fra fabrikk; New guitar in the makin'!

Mock-up; Mock-up

Sjekk at jeg har nok tegneserieark; Test

Legg på en og en bit og lim oppå og under; Glue

Slik ser den ut etter en del lim og litt kutting; Jonjon's custom guitar!

Etterpå pusset jeg kantene slik at de ble fine og jevne, så la jeg et lag med lim og tilslutt en 3-4-5 lag med klarlakk;

Kick-ass-ter

Mangler elektronikk og tre strenger... ; Semi-done

Baksiden; Back

Hvis jeg skulle gjort det igjen ville jeg gjort akkurat det samme, bare litt mer nøye ;) Den ble litt røff i kantene, men den er min, unik og "selvlaget".

Endret av Angerman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.