Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telecaster/Partscaster DIY. BILDER side 3.


Anbefalte innlegg

Der har de jo også telehalser til en rimeligere penge enn hos Warmoth, men da har man kanskje problemer med å få de til å passe igjen? Eller er det det at de ikke er "ready to play"? Faen. Ble plutselig helt newb her jo. hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsene og kroppene fra GFS er definitivt ikke "ready to play" og blir bare sånn passelig selv om du bruker all verdens med tid på de. De følger heller ikke Fender specs hva angår dimensjoner på helen/halslomme 100% - Det er en grunn til at de koster så lite...

Greiene fra GFS er helt ok hva angår pickups og mekanikk, men du får fort det du betaler for. Men jeg kan anbefale plekterbrettene, stemmeskruene, mange av pickupene og en del av øvrig mekanikk/elektronikk.

Og ja, jeg føler meg rimelig sikker på at jeg er en mann :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GuitarFetish har billige halser ja, jeg kjøper en Strathals derfra til prosjektet mitt. Men da må du måle og borre hull til halsen. Jeg er veldig usikker på hvordan det vil gå med prosjektet mitt, siden jeg ikke har erfaring med trearbeid i det hele tatt.

Nå tenkte jeg plutselig at jeg kanskje skal få for en Warmoth-hals... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna kroppene og halsene fra GFS - du får langt bedre kvalitet hvis du kjøper en brukt/billig Squier e.l.

Jeg kjøpte et utvalg - noen var ok, men ikke bedre enn at jeg solgte de videre meget rimelig som en komplett gitar og som deler, og noen var omtrent så forferdelige at jeg bare vraket de.

Husk at GFS selger asia produserte deler som hos alle andre varierer sterkt i kvalitet avhengig av pris. Et eksempel er halsplatene - greie halsplater, men crappy skruer. De rimeligste broene/tremoloene/hardware er nettopp det - rimelige.. samme skrotet som sitter på billige gitarer ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne: http://www.etsy.com/listing/93563394/superman-telecaster-guitar-body-comic?ref=sr_gallery_1&ga_search_query=ebeniste&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=ZZ&ga_min=0&ga_max=0&ga_ref=auto1&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmadeebeniste

Ser ut som det bare er ett lag med tegneserie med gloss lakk over. Litt intr i hvordan jeg skal få til sidene. Ser ut som han/hun har lagt på arkene for så å rive av rundt langs kanten når papiret er vått av lim. Her er det jo brukt genuine seriesider. Liker looken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Så de hadde fått mye gode tilbakemeldinger. Å gå over bånd er vel greit uansett når man kjøper ny hals? Vil tro at nut'en er ok..

Har forstått det slik at mightymite passer standar fender og er relativt gode halser. Sjekka ebay-priser. Havner på ca samme med frakt, men takk for tips!

Tenkte å bestille litt hardware fra stewmac hvis jeg kjøper hals derifra. Kjapp levering og fin shippingpris. Blir noe fra guitarfetish også for å prøve å holde meg så nært orginalbudsjett som mulig.

Tenkte egentlig å ha slipt hæl på Warmoth-kroppen, men etter litt om og men ser jeg ikke helt hvor mye bedre det faktisk blir? Og jeg har ikke hatt bruk for det hittil.

Mye lesing og mye spørsmål her nå, men god planlegging er viktig! Har og fått noen tips på decoupagingen fra han som lagde kroppen jeg linket til for noen innlegg siden. Mulig jeg lager en "how-to" hvis alt går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill en hals med det samme - du sparer lite eller ingenting på å kjøpe en MightyMite fra Stewmac sammenlignet med en warmoth hals (sjekk de ferdigbygde halsene som er rimeligere) Og bestiller du ting samtidig sparer du mye på frakt/fortolling. Regn litt på totalsummene dine inkludert fortolling/frakt så ser du fort at å begrense seg til f.eks to leverandører gir deg bedre varer til en rimeligere penger enn hvis du sprer innkjøpet over flere leverandører/omganger.

Tro meg, jeg har montert og justert mange MightyMite og enda flere Warmoth halser. Hvis du ikke har ymse spesialverktøy og erfaring er en warmoth hals et mye enklere utgangspunkt, og jevnt over en bedre hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å bli flamet, så er det faktisk en del som synes gitarene fra både GuitarFetish og RondoMusic er ganske bra til prisen (nå snakker jeg om de ferdige gitarene). Dersom man "bare" vil lage egen finish på kroppen, så kan det faktisk være enklere å skru fra hverandre en slik gitar og gjøre det som et modifikasjonsprosjekt istedenfor et byggeprosjekt. Da vet man jo også at delene passer sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du kan ha de kontrollene du vil - kjøp en blank kontrollplate og borr hull til det du trenger. Hva med en kill-switch og en bryter for å veksle mellom serie/parallell kobling på pickupen?

Skal du droppe volum/tone er det best å lage en liten krets som tilsvarer "loaden" av disse komponentene, slik at tonen blir den samme (høres avansert ut, men dette er meget enkelt og koster bare noen kronestykker) eller kanskje du liker den mer "ufiltrerte" tonen du får når du dropper volum/tone? - det er bare å teste det.

Når du engang kommer på at en slik volumkontroll er ganske fornuftige greier :D så kan du jo bare skifte kontrollplate, eller erstatte en av bryterne.

Nå som alle delene er underveis så prøver jeg å finne et skjema for hvordan jeg kan gjøre dette, men finner ikke det jeg leter etter. Noen som kan hjelpe? Håper på å kunne bestille det jeg trenger fra gitarist.no da jeg skal ha no annet småtteri derifra. Vil ha en enkel to-veis on/off switch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.