Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp til å jevne ut en "frankenfretless" Ibanez RS900


Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har lest litt mer om treverk, og ser jo at egentlig regnes ikke eik som så fryktelig hardt.

Det er vel hardt nok. Kjøper du en vanlig eikelist hos en trelasthandler er den omtrent like hard som et gripebrett i lønn. Det holder vel det.

Hvis du vil ha tak i mer eksotiske greier ville jeg kontaktet et lokalt snekkerverksted som gjerne har noe slikt liggende (de vil også kunne kunne kappe emnene dine veldig nøyaktig) eller en stor/liten lokal trelasthandler. Små lokale butikker som har eksistert lenge har gjerne noe "edeltre" liggende fra gammelt av.

Ellers kan du vel bare kjøpe noe gripebrettmateriale på e-bay eller hos stewmac? Koster ikke mange kronene det.

Så kan du kjøpe en fretslot sag med det samme også - tipper du får bruk for den om du skal bli kvitt eksisterende fyllmasse og oppnå en konsistent bredde/dybde på sporene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottok radiuspusseklossen i dag. Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal ta bryet med å gjøre bassen penere gjennom å felle inn tre der , eller om jeg kun skal gjøre den mer spillbar gjennom å jevne ut overflaten ved å pusse bort gammel lakk, fylle gjenværende sår og pusse halsen helt jevn.

Spilte litt på bassen igjen, og jeg synes den er god, men det er noen få steder det skurrer litt. Det er ikke sikkert dette er så mye jobb som jeg frykter.

Tror jeg starter arbeidet til helgen. Begynner med å pusse ned, så får vi se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Greener sier, en Dremel med et skjær en overfresansats og en jig som man legger litt jobb i, blir veldig bra, men det er kanskje litt overkill. Et tips- gode jiger til slikt bruk kan man lage av slike "isopormarkplater" som skal tåle en del trykk. Jeg er ikke ekspert på slike, men de kommer i forskjellige farger, og noen av de er forbausende harde, og er samtidig ganske lette å spikke til med rasp, brytebladkniv og andre verktøy. Du trenger jo bare en liten rest av en slik plate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.