Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny klassisk gitar, står mellom disse tre


Lech

Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av ny klassisk gitar (uten pre-amp/pickup), min slitne La Patrie Etude trenger å oppgraderes.

Står mellom Altamira N400, Admira Virtuoso og Alhambra 4P, ca samme pris.

Noen som har erfaringer/anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du får mer for pengene med Altamira kontra alhambra ihvertfall. ser at den har heltre hele veien rundt mens alhambraen har laminat i sarg og baklokk, Admiraen vet jeg ingenting om,men av disse tre ville jeg valgt Altamiraen ved første øyekast,du må jo selvsagt prøvespille

Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Har nå funnet ut at prisene i Norge er alt for høye i forhold til i utlandet, så har bestemt meg for å importere online.

Det vil jo si at jeg tar en sjanse siden jeg ikke får prøvespilt gitaren, men tror det vil være verdt det.

Står mellom Cordoba C9 (4200 kr), Alhambra 7C (4000 kr) og Admira Oro Rojo (5500 kr), alle med lokk av gran.

Admiraen er mest fristende, men går sannsynligvis for Cordobaen da denne kommer fra musiciansfriend.com, som virker som en 'safe' side.

De to andre kommer fra guitarraespanolayflamenca.com, som ikke virker like 'safe'.

Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye dyrere er det å kjøpe i Norge? Jeg har ingen erfaring med klassiske gitarer, men en del med stålstrengere, og jeg kjøper aldri en akkustisk gitar uprøvd. I alle prisklasser, men spesielt i de lavere, så opplever jeg at det er eksemplarvariasjoner som gjør at en gitar kan være helt fantastisk å spille på, mens andre kan være helt feil, selv om det er akkurat samme gitar. Husk også på at moms kommer i tillegg på gitarer fra utlandet, og at frakten fort er en del høyere. Du kan jo også spørre i sjappa du evt tenkte prøvespille i om de kan gi deg et godt tilbud på gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.