Web Analytics
Jump to content

Vondt i fingeren

Rakken
 Share

Recommended Posts

Når jeg våkner opp om morgenen klarer jeg nesten ikke å bøye pekefingeren, som om den har en hevelse bare at den ikke har det. Dette blir bedre i løpet av dagen, men blir aldri 100% bra. Når jeg spiller får jeg også vondt i fingeren. Jeg kjenner det mest i det øverste leddet. Det kom etter at jeg buret meg inne på rommet to dager i strekk og spilte non-stop hele tiden. Jeg spilte for det meste Little Wing, som det er en del barring med pekefingeren i, jeg er veldig sikker på at det var det som gjorde det. Nå når jeg tar barringer gjør det vondt. Det var 17. og 18. Mai jeg "buret" meg inne, ja jeg hadde en trivelig 17. Mai :P jeg har spilt etter det, men nå har jeg ikke spilt siden lørdagen i håp om at det skal gå over.

Har noen en anelse om hva som kan være galt med fingeren min, isåfall; hva kan jeg gjøre for at det skal gå over? Jeg har merket en liten forbedring i fingeren siden lørdagen, men det er ikke store greiene

Uten å ha medisinsk kompetanse her heller, så synes jeg det kan høres litt ut som en betennelse og det er det virkelig bare tid som hjelper. Hvert fall når du sier at du har gitt det litt tid og merker at det blir bedre så høres det slik ut.

Edited by MartheyG

I og med et det er såpass lenge siden og det ikke har blitt bedre så hadde jeg nok tatt en tur til legen, gitt. Og legg ut lydklipp av Little Wing, da, så får vi høre om det var verdt det:) God bedring!

Vet ikke om jeg har fått en flis, men det er ingeting som tyder på det. Jeg er 15 år, så leddgikt hadde vært litt tragisk.

En tur til legen hadde ikke vært så dumt, takk :)

Lydklipp er nok ikke umulig :P vi får se. Først må jeg bli bra i fingeren.

Edited by Rakken

Jeg er 15 år, så leddgikt hadde vært litt tragisk.

En tur til legen hadde ikke vært så dumt, takk :)

Lurt uansett, tenker jeg. Ikke meninga å skremme deg, men leddgikt dukker opp i alle aldre og det er mange forskjellige typer leddgikt/leddplager.

Mest sannsynlig har du vel overbelastet sene/ledd.

Når det er sagt: jeg har hatt leddgikt i snart 15 år med utslag i enkelte fingerledd, men spiller fremdeles akkurat like dårlig som før :)