Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedalp0rn time! *video*


Anbefalte innlegg

Har lusket veldig av og på her på dette forumet i en del år, men aldri bidratt noe særlig. Tenkte jeg kunne dele noen bilder i det minste når jeg først skal sette sammen et pedalbrett.

Likte trådene Gluke lagde om sitt brett, men fyren er så jææævlig treig med å pusle sammen brettet sitt, så jeg tenkte jeg kunne starte jeg også. Uansettt.....

Endelig har den siste pedalen kommet i hus. Sto lenge mellom denne og en Empress Compressor som jeg kom over på finn, men Diamond compressoren appellerte til plug´n´play-delen av meg. Hører at Empressen har mer squish on tap, men det er i første omgang ingen dealbreaker for meg. Hører gjerne fra de av dere som har prøvd empressen.

377584b4.jpg

Har handlet en del i det siste og pedalbrettet begynner å ta form. Har lett litt rundt etter de smaleste vinklede pluggene jeg kunne finne for å spare mest mulig plass på pedalbrettet og kom over noen jeg tror vil funke veldig bra. Tenkte lenge på pancake jackene til switchcraft som jeg ser har blitt "industristandard" før jeg kom over disse:

d1e2b59f.jpg

som kanskje er de smaleste jeg har sett noensinne. Ligner veldig på switchcraft jackene, men de er faktisk en del smalere! Gjenstår å se på kvaliteten når jeg får loddet alt sammen, men de ser solide ut IMO. (Vet de er stereo, men er bare å lodde ring + sleeve sammen :))

Nå må jeg bare bestemme meg for en layout før jeg kan begynne å lodde kabler!

Her er layouten jeg tenker meg foreløpig. Med mindre noen kommer på noe smart, tror jeg brettet kommer til å se slik ut

79958014.jpg

8b6f3cf8.jpg

27b27920.jpg

f0eb2e50.jpg

c9a0faef.jpg

Nå må jeg bare vente på deler til patchboxen jeg skal lage som skal under brettet. Strømforsyningen må også dessverre tilbake til godlyd siden den ikke funker som den skal. Håper jeg får en ny en asap.

Stay tuned for more p0rn.

Endret av phatman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult brett! Diamond compen låter sykt bra

Låter visstnok 10x bedre på 18V.

Det får være mitt bidra etter all diss'ingen i først post. Treg? Jeg? Jeg har tross alt bygd en amp i år, så jeg er to år foran skjema nå ass.... Oh well, og så må jeg teste 276 pedal før jeg bestemmer meg for å bruke de samme 5 jeg alltid bruker........ Same shit new wrapping.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... Er fortsatt litt spent på hvordan brettet ditt kommer til å se ut. Skal sjekke den ut på 18V også. Mener å ha lest noe om det der et eller annet sted.

Ser jo fet ut, men må ærlig innrømme at jeg ikke har skjønt greia med så mange pedaler på en god del år.

Kanskje jeg har sett for mye på TGP. Synes jeg har et "moderat" brett :D

Kommer jo også an på hva slags sound man er ute etter og hvilken amp man har. Må si at det eneste jeg føler er overflødig er Flashbacken. Timeline dreper den. Men en ganske decent delay still. #1 bang for buck delay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekkefølgen blir polytune->comp->Ecstasy->Riot->Flashback->AC30->M5->Timeline->HoF->RC3.

Har ikke bestemt meg om jeg vil bruke VPjr til volum i loopen eller til expression inn i M5.

Til delay ville jeg valgt Flashback hvis det sto mellom den og M5. HoF er en fin verb til prisen. Den gjør enkle typer sound ganske bra. Bruker reverb ganske diskre, spesielt i sammenheng med delay da jeg synes lydbildet lett blir for grumsete med for mye verb. Til dette funker HoF ganske bra. Er du ute etter shimmer eller ambience type sound ville jeg valgt noe annet. Tenker muligens å erstatte den med en neunaber WET.

M5 bruker jeg hovedsaklig til modulasjon, filter, pitch osv. Jeg bruker ikke disse typer effekter så mye, men de er kjekke å ha i ny og ne. M5 ble et lett valg siden den er litt jack of all trades og den gjør visse ting veldig bra.

Om noen er interessert så kommer jeg til å kvitte meg med Flashbacken. Kommer en clinchFX ep pre og tar plassen tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låter visstnok 10x bedre på 18V.

Det får være mitt bidra etter all diss'ingen i først post. Treg? Jeg? Jeg har tross alt bygd en amp i år, så jeg er to år foran skjema nå ass.... Oh well, og så må jeg teste 276 pedal før jeg bestemmer meg for å bruke de samme 5 jeg alltid bruker........ Same shit new wrapping.

Jepp! Kjør på med 18V!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.