Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

snasen bass


Lord Nelson

Anbefalte innlegg

Jonki da! Det er jo flying V som er tingen :lol:

tenkte ikke på formen, men på strenge oppsettet :wink:

hvis man skal ha en 8strengers bass så går man for Conklin o.l.

Har vel egentlig aldri sett en 8-strengers Conklin som har oktav-strenger. De fleste av dem har strengene "etter hverandre," istedenfor. Jeg foretrekker nå det, tross alt. :)

Finnes mange basser som bruker slike oktav-strenger, bl.a. har jo Pedulla laget slike for Mark Egan. Dean Rhapsody er et billig og godt alternativ, sies det. :)

Og så har du jo 18-strengere...

18x1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle basser med mer enn seks strenger er vanvittig stygge....(hvis man ser bort fra de med doble strenger, slik denne) Men den brede halsen ser som oftest helt malplassert ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle basser med mer enn seks strenger er vanvittig stygge....(hvis man ser bort fra de med doble strenger, slik denne) Men den brede halsen ser som oftest helt malplassert ut....

Når det blir altfor mange strenger er jeg enig med deg. Det er jo f.eks. helt umulig å se proposjonene for seg på den 18-strengeren ovenfor her. Men der er det vel egentlig i første rekke hodet som er helt ute av proporsjoner.

Synes egentlig at Conklin har klart å lage en kroppsfasong som faktisk funker selv for 7 strenger. Groove Tools-serien ser helt rar ut med bare 4 eller 5, synes jeg. Men når det kommer til 7 og flere strenger, så er det nok ikke det visuelle som har førsteprioriteten. :D

Selv synes jeg faktisk ikke det er verre å spille på 7-strenger enn på 6-strenger... det blir en vanesak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonki da! Det er jo flying V som er tingen :lol:

tenkte ikke på formen, men på strenge oppsettet :wink:

hvis man skal ha en 8strengers bass så går man for Conklin o.l.

Har vel egentlig aldri sett en 8-strengers Conklin som har oktav-strenger. De fleste av dem har strengene "etter hverandre," istedenfor. Jeg foretrekker nå det, tross alt. :)

Finnes mange basser som bruker slike oktav-strenger, bl.a. har jo Pedulla laget slike for Mark Egan. Dean Rhapsody er et billig og godt alternativ, sies det. :)

Og så har du jo 18-strengere...

18x1.jpg

jeg tenkte på full 8 strengers bass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.