Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fremtiden til Ebony (Ibenholt)


Morten Larsen

Anbefalte innlegg

Vi er vel kommet til det stadiet der vi egentlig ikke har noe valg, og jeg har stor respekt for det mr. Taylor forteller.

Har et par gitarer med helsvart ebony gripebrett, og kan ikke si annet enn at det er det jeg liker best!

Men om det fremover kommer med fargenyanser må vi bare bli vant til det, jeg synes allerede det ser ganske flott ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fem gitarer/basser med gripebrett av ibenholt og ingen med rosentre. Har aldri likt rødfargen i rosentre og alltid foretrukket ibenholt, og tror også at å eie en gitar med flerfarget ibenholt hadde gjort meg gal. Og siden jeg har fordommer så har jeg også alltid tenkt at rosentre = billiggitar, ibenholt =kvalitetsgitar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker hvordan gripebrettet utgjør en forskjell, spesielt når jeg bruker vibrato eller bender. Det er noe med motstanden i treverket. Noe tre føles mykt og annet føles hardt. Jeg har vent meg til å spille på lønn, uten finish. Gitarer som avviker fra dette blir aldri min beste venn, enn hvor gode gitarer det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller du kun på metallgitarer med høye bånd så er det vel ikke sikkert fingrene er så mye borti fingerboardet, men desto mindre frets det er på gitaren, desto mer er man borti.

Foretrekker Rosewood/Ebony selv. Klarer ikke lønn desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Flying V og en R7, de ser ut til å ha relativt like bånd, og de er på ingen særlig kjempehøye. Standard Gibson-bånd tenker jeg. Har sett litt nærmere etter, og jeg er garantert ikke borti gripebrettet, selv ikke på de første par båndene eller ved bends. Hvordan er det med dere som merker forskjell? Jeg antar at dere er "nedpå" brettet på en eller annen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.