Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plektererfaringer


sarge

Anbefalte innlegg

Her går det i Sharkfin, bruker veldig lite annet. Veksler mellom tynne, medium og tykke utgaver etter behov og humør. Hver til sitt bruk. bruker alle sider på plekteret, "haitennene" til crunchy akkorder og picking, den tynne og butte enden til ulike grader av picking, og den lange siden uten tenner når det passer. Det er mye enklere enn det høres ut - etter å ha brukt disse i 40 år tenker jeg ikke bevisst på annet enn hvilket plekter jeg skal velge, selve bruken skjer intuitivt. Dette gjelder både akustisk og elektrisk.

Jeg blir sur når jeg er uten et Sharkfin (som regel fordi jeg sjøl glemmer det eller mister det), for jeg synes ikke "vanlige plektere" er det samme å spille på. For meg betyr Sharkfin variasjon i trøkk, klang og preg, som jeg ikke klarer med andre plektere på samme måte.

Sharkfin.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig speller jeg på Dunlop Ultex Sharp 1.40mm. SKal bestille en pakke med Tortex sharp 1.5 fra tysken etter jul. Liker meg med tykkelse rundt 1.5mm da jeg bruker relativt tykke strenger og liker harde og responsive plektre, og spiss tupp er også å foretrekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt Dunlop nylon 0.73 siden de gir en crunchy og naturlig lyd fra gitaren og god kontroll over volum. Gir mye attack og en del plekterlyd. Til mer mellow lyd og solo bruker jeg 1-1.2 mm acetal eller akryl, de gir mindre plekterlyd og jevnere volum. Bruker også sharkfin for effekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
"You just can't drop it"

Det er jo bra, men jeg synes innretningen ser mindre behagelig ut enn et vanlig, mistbart plekter.

Spennende om noen har prøvd dette, ja.

Ja jeg har ihvertfall aldri sett det før...men ser ut som folk har veldig delte meninger om dette her...er jo greit hvis du ikke klarer å holde et plekter kanskje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksperimentert litt med Jazz plektre siden så mange her inne anbefaler dem.. fant ut at Jazz I var det som passet meg best (kjøpte et av hver + noen pitch black) og kommer nok til å bruke dette mye fremover . Samme med PitchBlack plekterne..de var gode, kjøpte tre tykkelser og likte forsåvidt alle 0.50,0,73og 1,14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står da vitterlig Hetfield på ett av de og da må det jo være bedre. Med Metallica-font i tillegg!

Har bildet på plektrene noe å si da?

Bruker slike selv i blandt.

Men foretrekker helst dunlop tortex og dunlop ultex 0.73 og 1.0

spørs litt på hva jeg føler for eller hva jeg har liggende.

Personlig liker jeg at plektrene er ganske spisse på tuppen,føler jeg får bedre tak på strengene da.

Men det er kanskje bare noe jeg synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.