Web Analytics
Jump to content

God bless Ozzy!

Byljer
 Share

Recommended Posts

Noen som så dokumentaren om Ozzy fredag påNRK1, reprise på NRK2 lørdag, hvor et kamerateam hadde fulgt mannen i 2 år? Stort sett hele historien til mannen ble presentert, som om det er mulig på 1,5 time, og jeg må si at det var en veldig bra dokumentar. Snakk om "levd liv"!!! Lurer på hva som ville ha blitt annerledes hvis Randy Rhoads ikke hadde blitt drept.....

Har sett filmen tidligere, men så den igjen på NRK2 på lørdag. En kjempebra dokumentar. Antagelig den beste jeg har sett i den sjangeren Er vel forresten sønnen Jack som har laget den.

Not much, Randy var på vei ut av bandet da ulykken skjedde.

Jeg vet det, men jeg tror kanskje han ville blitt....? Du vet, Ozzy og Sharon hadde overtalelsesevner (hard cash) :) Jeg har hørt mye bra om Randy Rhoads i årenes løp, men det er først nå i det siste at jeg har begynt å høre på ham og skjønt hvor ufattelig god han var. Han var egentlig litt som Jimi Hendrix- forut for sin tid! Anbefaler alle å lese biografien til Rudy Sarzo, "Off the rails", hvor han forteller hva som skjedde. Sarzo tror Randy ble drept i et klassisk sjalusidrama. Keyboardist Don Airey, nå i Deep Purple, var der og tok bilder av seansen, bilder han sier aldri vil bli publisert (ikke av selve krasjet, men av flyturen). Han sa i avhør at det var "some sort of commotion in the cockpit" før flyet krasjet. Trist!!!

Så han i Kristiansand i august i fjor, og i Spektrum på torsdag.. Synes faktisk han var bedre i fjor!

Men han har utvidet ordforrådet siden 89.. Nå er det I can't fucking hear you!!

Og han er ikke spesielt klar, han signerte gitaren min i fjor, og ante ikke dato og årstall vi var i, ganske borte...

Og prater like tydelig som en gammel narkoman demens-pasient...

Zeppelin starta i '68 og hadde turnert sammenhengende og gitt ut de tre første platene sine

da "In Rock" og "Black Sabbath" kom ut i '70.

2.

Black Sabbath kom ut i februar '70

Led Zeppelin III kom ut i oktober '70

Jeg ser på Zeppelin som et mer rockeband enn hardrockband, men det er jo vanskelig å sette grensa her. :)

OK. Visste bare at det var '70 på begge, men poenget var at LZ I og LZ II banet vei for band som Purple og Sabbath.

Det er vel akkurat det gutta i Led Zeppelin også sier sjøl. D.v.s. at de ikke vil kategoriseres som noe metall band.

Ellers tillegger den ellers ikke så beskjedne Blackmore Led Zeppelin æren for å ha starta det hele.

Page kjøpte slottet til Aleister Crowley og LZ ble også beskylt for å være okkulte djevelrockere.

Ozzy skylder på Beatles.