Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Stratocaster prosjekt. Warmoth/Musikraft. [Ny hals montert]


Anbefalte innlegg

Så lenge treverket bare er oljet skulle ikke d være nødvending, blir ikke som lakk som trenger å herde før man monterer delene for å unnga merker i lakken fordi den er for "myk" så lenge oljen er tørr går det fint å montere komponenter.

Endret av Scythes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert treverk, det blir flott gitar. Men bør ikke finishen få sette seg litt mer før du ferdigmonterer?

Nei, den blir helt knusk tørr etter 8t:)

Bruker Liberon finishing oil, som egentlig kan brukes til alt. Alle typer treverk, og alt som er i kontakt med mat/barneleker. Gir en tørr matt overflate. Forrige gang jeg brukte den brukte jeg den på hagla mi:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den blir helt knusk tørr etter 8t:)

Bruker Liberon finishing oil, som egentlig kan brukes til alt. Alle typer treverk, og alt som er i kontakt med mat/barneleker. Gir en tørr matt overflate. Forrige gang jeg brukte den brukte jeg den på hagla mi:p

Takk for tipset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått gitaren ferdig, og fikk jammen meg en liten jam sammen med den andre gitaristen i bandet mitt.

Eneste jeg lurer på er at det er litt støy når jeg ikke holder på noe metall, det forsvinner nogen lunde når jeg tar på metall, da kommer det et liten "tapp-lyd". Har sjekket med multimeter, og det er kontakt hele veien. Hva kan det være? Er det normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Da har tiden kommet for å bestille ny hals til denne krabaten. Har bestemt meg for musikraft denne gangen.

Foreløpig ser specsa slik ut:

  • Number Frets: 21 Fret
  • Scale Length: 25.5 Standard Fender
  • Shaft Wood: Flame Select + $40
  • FB Wood: Rosewood
  • FB Style: Veneer + $35
  • Nut Width: 1.650 (41.91mm)
  • Heel Width: Standard Fender 2-3/16 (55.56mm)
  • Truss Rod: Vintage Single Acting Adjust @ Heel
  • 59 Truss Option: Standard Truss Rod Location
  • FB Radius: 9-1/2
  • Fret Wire: Medium Jumbo 7150 Stainless Steel +$25
  • Tuner Holes: Vintage Kluson Style 11/32
  • Top Dots: Imitation Synthetic Clay Dots
  • 12th Dots: Wide Pre '64
  • Side Dots: White 2mm
  • Side Dot Location: 50/50 Split + $20
  • Back Profile: Thin C .79 X .89
  • Nut Style: Fender Flat Bottom
  • FB Edges: Semi Rolled
  • Finish: Clear Tung Oil +$35
  • Mount Holes: Drill Neck Mounting Holes
  • Nut Install: Install Slotted TUSQ Nut + $35

Er fortsatt veldig usikker på halsprofilen. står mellom thin C og soft V. digger begge.

Vil det være noe forskjell på lyden mellom de to halsene? ser for meg at det blir litt bedre attack og sustain med tykkere hals?

Noen invendinger om valgene i listen over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og tenkte nøye igjennom hvordan jeg ville ha customprofilen hvis jeg skulle bestille det. Da ville jeg ha SRV profil med .82 ved 1. bånd og .92 ved 12. bånd. Heldigvis fant jeg ut av at det var et alternativ som heter Wolfgang som jo er srv med .81 og .91:p sparte jeg 80 dallas gitt.

Har en kompis med en soft V jeg har fått låne, og synes kanten på gripebrettet ble litt skarp... Dette er mest sannsynlig en gitar jeg skal ha resten av livet, så vil få det perfekt.

Har også planer om å skaffe en Classic Player 50s strat med soft V, så da får jeg jo det på den.

Oppdatering følger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.