Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Stratocaster prosjekt. Warmoth/Musikraft. [Ny hals montert]


Anbefalte innlegg

Da ser det ut til at det blir et sommerprosjekt, føler jeg snart kan si meg ferdig med les paulen, mangler bare pickupringer.

Dene gangen blir det en Stratocaster.

Specs:
Schaller Elite tuners (I mine øyne, verdens fineste tuners)
Gotoh tremolo for strat
Alt hardvare i gull
Pickups og plekterbrett tar jeg fra min kinastrat, blir nok enten texas special eller CS 69' etterhvert.
Kropp i or
Hals lønn standard thin C-shape, rosewood gripebrett, jumbo bånd, moderne trussrod.
Denne blir enten uten finish, eller med delvis sort finish (alá Black one (John mayer))

Hvis det er noen som har maler på PDF til strat er jeg veldig interessert.

Og fint hvis noen kan forklare meg hovedfoskjellen på de forskjellige tidsepokene(tidlig strat 50,60 og 70-tallet)

Endret av Mills Kaviar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les paul prosjektet kostet nok ca 3500 med alt. regner med at strat prosjektet kommer på litt under 2000 ferdig (Uten nye pickups), da jeg har hals fra før. Orker ikke lage en hals til :P Var det som tok lengst tid på forrige prisjekt.

Endret av Mills Kaviar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen for de forskjellige tiårene er i grove trekk:

50's: Lønn hals, ask kropp, U-shape hals, V-shape (senere), 1 lags plekterbrett, nitro lakk.

60's: Rosewood hals, or kropp, oval C-shape hals, 3 lags pb, nitrolakk, klusons tunere pre cbs.

70's: Or kropp, flat C, 3 lags pb, polylakk, flyttet truss rod til hode, stort hode, 3 punkts halsfeste.

I tillegg en forskjell i pickupene, men dette kan jeg ingen ting om. Samtidig er det sikkert mye mer som ekspertene kan og selvfølgelig variasjoner innad i tiårene, men tror dette skal være en ganske grei oversikt.

Endret av MartheyG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å kjeder meg litt på hybelen nå, så tenkte jeg kunne lage signaturen som skal på headstocken:)

Først skrev jeg en del signaturer på et ark helt til jeg fikk en jeg ble fornøyd med.

Så brukte jeg "Cam Scanner" appen på mobilen.

Lastet det inn i Photoshop

Brukte Magisk Tryllastav

Satt på "Strøk" og "Fargelag"

Og vips:)

Fant et headstock bilde på google, som jeg limte inn signaturen, og navnet på gitaren "Fenderhalsen"

Hva tror dere?

post-10124-0-22212800-1339280322_thumb.j

Endret av Mills Kaviar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser jo fint ut det der, men jeg vil nå si at du har et par andre utfordringer du bør tenke på før logoen på headstocken.

Men takk for tips på framgangsmåte :)

Hehe, er ikke så mye jeg kan få gjort nå når jeg ikke er hjemme i Arendal. Så da må jeg jo finne på noe:)

Og det kan umulig bli like mange utfordringer med denne som på LP´en. Er en ganske mye enklere konstruksjon dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk bestilt Custom Shop Texas Specials igår:) ga 1050,- for de inkl. frakt og mva. på ebay. Synes ikke det var så gal pris med tanke på at de koster 2500 i Norge.

Sitter å plotter bestilling fra stewmac nå, og er litt usikker på om jeg skal gå for tremolo eller nontremolo. Jeg bruker jo uansett ikke tremoloen noe serlig.

Også vil jeg jo tro at man får mer stustain med nontrem? Mindre jobb og Billigere er det og...

Noen meninger om hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.