Web Analytics
Jump to content

Rør lyd , hvile forsterker/pedal er best ?

Recommended Posts

jeg er en av de som virkelig foretrekker rør lyd og derfor har jeg tengt å kjøre innkjøp av forsterker/pedal som gir en flott rør lyd, men problemet er det at jeg vet ikke mye om slikt og derfor trenger jeg tips , både om ulike modeller som er gode , men også generelt om rør lyd.

Og om man skal svare ut ifra tittelen og det du skriver, så vil det som er "best" koste ganske mange titalls tusen.

Hva slags musikk spiller du, og hva slags sound er du ute etter? hvilke gitarister inspirerer deg?

Vel. Hva slags lyd er du Ute etter? Hvilken prisklasse snakker vi? I nittI av hundre tilfeller vil en ren rørforsterker gi deg best lyd kontra en rørsimulering/rørpedal.

EDIT: Du er kjapp, condemned! :P

Edited by MrHåvar
  • Like 1

har ett budget på rundt 1000 for en pedal , kan gi rund 4 tusen for en forsterker , har sett på en slik Morgan 30watt blues hel rør forsterker ny til 4 tuden, er den noe bra ?

Kjøper du en god rørforsterker på bruktmarkedet, gjerne en to-kanals for allsidighet, trenger du sannsynligvis ikke en vrengpedal.

Basert på navnet til den forsterkeren du har sett på så vil jeg nok anbefale en Vox AC15C1. Koster 500 over budsjett, men da ville jeg heller kjøpt en billigere overdrive om du føler du trenger det. Mye fine, brukte overdrivepedaler å oppdrive for en 500-lapp. Trenger også en A/B-switch om du vil skifte kanaler uten å flytte kabelen, men til blues og rock'n'roll låter den helt killer. (Hvertfall gjør 212-varianten det, regner med at 112 ikke er noe verre)

jeg er en av de som virkelig foretrekker rør lyd og derfor har jeg tengt å kjøre innkjøp av forsterker/pedal som gir en flott rør lyd, men problemet er det at jeg vet ikke mye om slikt og derfor trenger jeg tips , både om ulike modeller som er gode , men også generelt om rør lyd.

Forrige uke visste du ikke om forsterkeren din var en rørforsterker eller ikke :lol:

• Like 1