Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lydkort problem. Trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Skal spille inn med den digital inngangen på lydkortet mitt (Edirol ua-25), men når jeg går på devices->vst connections, for å skifte til digital out, finner jeg jeg bare out (right og left). Ingen andre valg.

Som jeg forstår det trenger jeg å velge digital/spdif/eller noe sånt for å få et out signal og lyd, men det er ingen andre valg.

Jeg ser ikke hva som kan være feil. Er det lydkortet som er dårlig kvalitet eller er det noen enkle forrandringer som må gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pc, er det slik at jeg må ha en ledning fra den digital out-utgangen og? og, if so, hvor skal den gå?

Ps: Leste dette på Roland sin q&a:

Q.Can I playback audio coming from the computer while recording to the UA-25’s Digital Input?

A.You cannot get playback audio from the computer while recording to the UA-25’s digital input. (Digital In SW “ON” and digital gear is connected to the digital in connector.)

That is, you cannot monitor audio being played back simultaneously to recording from a S/P DIF source.

Er dette sant for alle eksterne lydkort?

Har sett mange på nettet ha samme problem, så ser for meg det er på grunn av rævv lydkort, om det ikke er slik for alle lydkort da.

Endret av Wooper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en mye bedre ide om du heller poster det du har funnet ut, og så kan tråden søkes opp av andre som får samme problemet siden.

Sant sant,, fant ut at Edirol lydkortet ikke er av så sterk kvalitet at det kan kjøre backingtrack samtidig som innspilling via Digtal inn etter hva jeg har lest på andre forum.

Litt surt at et ganske dyrt lydkort som det skal ha et slikt stort minus.

Eneste valget for meg da blir å kjøpe et nytt lydkort som kan dette. Native Instruments Komplete Audio 6 ser ut som et bra valg at the time. Om noen har noe å si om det kortet hadde vært flott, har lest veldig mye positivt om det så er spent på å sjekke det ut om en måneds tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen drivere bruker du? Jeg har ua-25 å måtte prøve forskjellige drivere før det funka greit. + Jeg sletta alt jeg absolutt ikke trang på pc`en..Når det er sagt så er ua-25 et jævli tungdrevet kort har jeg på følelsen av...+ pcen min begynner å dra på åra .. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen drivere bruker du? Jeg har ua-25 å måtte prøve forskjellige drivere før det funka greit. + Jeg sletta alt jeg absolutt ikke trang på pc`en..Når det er sagt så er ua-25 et jævli tungdrevet kort har jeg på følelsen av...+ pcen min begynner å dra på åra .. :P

Har lastet ned et par drivere men ingen har funket. Har gitt opp lydkortet nå, virker for gammelt og tregt. Investerer i et nytt NI Komplete audio 6 i stedet så slipper jeg å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du investerer i nytt kort bør du kikke på linjemikserne til Behringer (xenyx-serien). De kan benyttes som lydkort pluss at du kan bruke de ute på gigger i tillegg. Vi bruker en 24 spors i bandet med 10 xlr preamps.

XENYX X1204USB så ganske bra ut. Skal sjekke det ut litt mer før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.