Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD Michael Kelly Vibe


Ichi

Anbefalte innlegg

Hadde lenge ønsket meg en semihollow, og kom over en feilvare til en billig penge. Betalte ikke stort mer enn hva jeg ville gjort for ny hardware:

5838.jpg

Gitaren hadde noen problemer som måtte ordnes først, det var en grunn til den lave prisen. Måtte flytte stemmeskruen til D-strengen inn noen mm da den tok i posten på A-strengen og dempa lyden. Pickupene måtte sentereres da utfresingene var usentrerte, men det var fort gjort med en Dremel. Bigsbyen måtte flyttes en halv centimeter nedenfor brua, var bare å plugge hullene og borre opp nye. Fort gjort det også. Forflytningene var såpass små at de ikke synes, men gikk ut over prestasjonen til gitaren.

Må si jeg er imponert over denne kassa nå. Å intonere den var en leik, og den spiller utrolig reint i bånda. Strengehøyde og spillbarhet er fantastisk, det er gjort bra arbeid med halsen her. Bigsbyen fungerer utmerket, den drar ikke strengene hørbart ut av stemming selv ved nokså hard og langvarig bruk. Grover-skruene er stabile i stemminga.

Lyden? Vil vel beskrive den som en kjempemessig hul SG. :D Siden senterblokka ser ut til å bestå av en massiv 2/6-plank er det mindre direktelyd fra kassa enn en Gretsch eller 335, og pickupene er også hottere med mye grit i bånn. Men den store kassa gir en nærmest uendelig indirekte sustain, tredimensjonalitet og bånn i lyden, og den passser utmerket til alt fra rytmearbeid til solospill. En skikkelig potetgitar med sin egen stemme. Bakdelen er at den er massiv og tung, den klokker inn på 4,6 kg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Ga omtrent det samme som en Epi Dot, men denne føles langt bedre skrudd sammen. Kostet rundt fem lapper ny, men den er ute av produksjon og vanskelig å få tak i. Synes det er kult med litt annet utseende og litt annen lyd enn alle andre har.

Det eneste jeg ikke liker helt er plekterbrettet, men jeg har en plate med materiale og tenkte å skjære ut noe sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.