Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boost eller rør, elementer eller andre kompnenter for klokkeren clean på høyt volum


Anbefalte innlegg

Satte 6L6GC i en Marshall en gang, og det ble tightere og vrengte senere enn med EL34.

Moddet min egen 50-watter med KT88 også, og det brakk opp enda senere enn med 6L6.

Hvis jeg skulle hatt en røramp som spilte høyt og rent ville jeg gått for noe med 6L6 eller 6550/KT88.

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm...jeg tror kanskje problemet ditt kan løses på en fryktelig enkel måte. Jeg mistenker at vrenger du hører er preampen som er feilstilt, og ikke sluttrinnet som brekker. Derfor:

Sett gitarvolumet på fullt. Skru NED "gain" på cleankanalen til det ikke vrenger mer, og skru deretter OPP "level/volum/master" på ampen for å få så mye volum som du trenger. Juster volum/master på vrengkanalen for å kompensere for eventuelle volumforskjeller.

Det er ikke mastervolum på ampen min. Og dette har jeg også testet på alle ampene jeg har testet. Prøver allid å skru den ene ned og den andre opp, så omvendt og så skru begge opp like mye.

Skal sjekke ut 6550 og KT88 og samtidig forsette å teste amper.

Redigert: Fra http://voices.yahoo.com/how-vacuum-tubes-affect-amps-sound-5731514.html: "Lastly, 6550 power tubes are among the rarest, most sought-after, and most expensive out there. These highly-desirable tubes are more durable and longer-lasting than most power tubes, and stay clean-sounding even when maxed out. When driven to distortion, the produce a more solid sound and a tight, punchy low end response. The 6550 make great tubes for playing harder, more aggressive forms of heavy metal music."

Men så er det dette med produsent da...noen som har noe fornuftig å si om det? :P

Endret av YudAmygdala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både 6550 og KT88 er i produksjon, og kan stort sett brukes om hverandre. Den største forskjellen er at KT88 tåler anodespenning på 800V, mot 600V på 6550. Det aller meste av 6550/KT88 på markedet er av bra kvalitet, men det er ikke alle KT88 som tåler å kjøres på så høye spenninger som 800V selv om spesifikasjonene sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.