Web Analytics
Jump to content

Røverkjøp? '65 Stratocaster

Pledrik
 Share

Recommended Posts

For en ødelagt planke er det der stiv pris.

Synd at folk skal ødelegge gitarene sine på den måten.

Som nevnt, det koster sikkert en del å pusse den opp, selv om man ikke etterstreber 100% originale deler.

Men hvis du gjør det, er jeg sikker på du har en knall gitar!

Jeg regner med at rundt 50% av de gamle stratene jeg har vært borte i, har enten fått lakken pussa vekk, eller blitt omlakert. Det at man fjernet lakken helt ned til treverket, tror jeg var veldig populært på rundt 70-tallet. Det er uansett sjeldent å møte på en 100% orginal vintage strat, da strater er veldig lette å modifisere..

Som samleobjekt er den ikke mye verdt, men som arbeidsverktøy kan det jo være en kjempegitar. Dette går jo for å være brukbar årgang. Umulig å vurdere prisen uten å prøve den og ikke minst høre den...

Så en 65 Strat som gikk for rundt 6500$ på TGP. Eneste som var uoriginalt var finish...Denne har litt av hvert som er nytt/endret på. Nye stemmeskruer, nytt plekterbrett. Trolig utfrest kropp?

Kan tenke meg at du må ut med minst 10000 kr for å få renovert denne. Dvs:

-Nye deler

-Fikse kropp

-Re-finish

Er det en ting jeg har lært med vintage utstyr, så er det å bare kjøpe ting som er 100% verifiserbart, og funksjonbelt.

Dette gjelder jo stort sett om du vil samle. Er du ute etter en god player gitar, og føler at gitaren er verdt så mye som kjøper ønsker, prøv i vei. For all del :)