Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - Jackson Kelly KE3


askret

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig og helt uventet en flott gave fra min kjære kone i kveld!

Morsom historie dette, jeg så denne gitaren på Finn for en stund siden og ville kjøpe den, skuffelsen var stor da jeg bare fikk beskjed om at den var solgt. Nå vet jeg iallfall hvem som kjøpte den!! Flink kone!

Det er altså en Jackson Kelly KE3, med EMG81/85, Jackson lisensiert Floyd, 24 bånd, en volumknapp, treveis pickupswitch og en utrolig fin rødfarge!

Den var stemt i drop D da jeg fikk den, så den måtte stemmes om og Floyden måtte da selvfølgelig justeres. Et par av de gamle råtne strengene røyk, så det ble full jobb. Satte nok på litt tykkere strenger enn det var, så det ble faktisk et par timers jobb før alt var på stell.

Har forøvrig aldri sett en gitar med så lav action uten strengeklirr, nesten sånn at det er vanskelig og uvant å spille på!

Herlig gitar, Kelly er blitt en av favorittene mine, utrolig behagelig å sitte med, og også å stå med. Også liker jeg den modifiserte Explorer-formen. Hadde en JS-30 tidligere, dette er jammen noe helt annet! Kjenner det på tyngden og ser det på finish bl.a.

Ikke verdens beste bilde, men sånn ble det i kveld...

Kelly-800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå alltid likt formen på disse, men synes liksom ikke vibsystem helt passer. Explorer-typer burde ha hardtail, men det er nå bare en sær liten greie jeg har. :P

Uansett, gratulerer! Husker jeg siklet mye på en Kelly når jeg var yngre.

Er egentlig enig i at denne typen gitar bør ha hardtail, men jeg har en Gibson Explorer og en LTD Snakebyte også, med hardtail.

Og det er ikke fordi jeg er ung jeg liker typen... Er slett ikke ung...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til eventuelle andre Kelly-eiere..

Kellyen er i utgangspunktet ganske framtung, og halsen tipper i gulvet om du slipper taket..

På modellene med bolt-on neck er dette enkelt å 'fikse'. Jeg har flyttet det fremre reimfestet frem til fremste skrue som er skrudd fast i halsen. Det gjør balansen plutselig helt perfekt, og spillekomforten er som den skal være!

post-3965-0-22250000-1338238862_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det gjør noe. Skruen sitter dønn fast, og om den ikke skulle gjøre det kan jo hullet i halsen fylles i før man setter skruen i. Evt. en noe lenger skrue. Men som sagt så sitter det som fjell nå.

Men har absolutt forståelse for skepsisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.