Web Analytics
Jump to content

Bolter til reim Plassering!

Guest Libertiner

Recommended Posts

Guest Libertiner

Hei!

Jeg lurer på hvor jeg skal plassere bolten uten at den skal dette utatt?

Dette er en gitar jeg fikk for 141 kr og han jeg kjøpte den får sa at den bolten som var der datt av og at det var lim på den.

Jeg har prøvd å skru den inn i det samme hullet men den den detter bare ut igjen.

Takk for svar!

Ps: Jeg får ikke til å laste opp bilder

Edited by Libertiner

Som whiplash skriver. Evt. kan du bruke tannpirkere (i tre....) Det kan også hende du trenger flere enn en, og så er det selvfølgelig greit å bruke trelim, bare så det også er sagt.

Jeg har gått litt lei av å skrive at fyrstikker er elendig tettemateriale i denne sammenhengen, men det er det faktisk.

Like fordømt kommer disse fyrstikkene opp som redningen for alle gitarister hver gang et stroppefeste løsner. Ikke rart det skjer så ofte.

Fyrstikker er laget av løst, flisete tre som har som hensikt å brenne bra, ikke som konstruksjonsmateriale for et av de mest utsatte punktene på en gitarkropp.

Det at det har en egnet fasong, gjør det ikke til noe vidundermiddel. Blir omtrent som å si at man bør bruke balsatre, "fordi det er så lett å tilpasse".. ^_^

Som Greener sier, tannpirkere, eller coctailpinner som er enda bedre, er laget av bedre treverk.

Det aller beste er å oppsøke en kjerringbutikk (ie Panduro eller lignende) og kjøpe noen tynne rundstokkbiter der. De koster ikke stort, og med en liten tilpasning av hullet med et bor får du et skikkelig feste, og ikke et feste som er omtrent like sterkt som ostepop.

Gjør du en skikkelig jobb, vare det lenge, og ikke bare en liten stund.

Og så venter jeg bare på en som poster at han fylte hullet på straten sin i 1972, og det er like bra den dag i dag.. :P

• Like 1

Guest Libertiner

Takk for svar!

Jeg borte bare et hull rett ved siden av og skrudde inn bolten der, det funka fint!

Guest Libertiner

Skulle likt å sett et bilde av den 'bolten'! Bolter pleier å være veldig store...

Her!

post-10818-0-97346300-1338270266_thumb.j