Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bolter til reim Plassering!


Gjest Libertiner

Anbefalte innlegg

Gjest Libertiner

Hei!

Jeg lurer på hvor jeg skal plassere bolten uten at den skal dette utatt?

Dette er en gitar jeg fikk for 141 kr og han jeg kjøpte den får sa at den bolten som var der datt av og at det var lim på den.

Jeg har prøvd å skru den inn i det samme hullet men den den detter bare ut igjen.

Takk for svar!

Ps: Jeg får ikke til å laste opp bilder

Endret av Libertiner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått litt lei av å skrive at fyrstikker er elendig tettemateriale i denne sammenhengen, men det er det faktisk.

Like fordømt kommer disse fyrstikkene opp som redningen for alle gitarister hver gang et stroppefeste løsner. Ikke rart det skjer så ofte.

Fyrstikker er laget av løst, flisete tre som har som hensikt å brenne bra, ikke som konstruksjonsmateriale for et av de mest utsatte punktene på en gitarkropp.

Det at det har en egnet fasong, gjør det ikke til noe vidundermiddel. Blir omtrent som å si at man bør bruke balsatre, "fordi det er så lett å tilpasse".. ^_^

Som Greener sier, tannpirkere, eller coctailpinner som er enda bedre, er laget av bedre treverk.

Det aller beste er å oppsøke en kjerringbutikk (ie Panduro eller lignende) og kjøpe noen tynne rundstokkbiter der. De koster ikke stort, og med en liten tilpasning av hullet med et bor får du et skikkelig feste, og ikke et feste som er omtrent like sterkt som ostepop.

Gjør du en skikkelig jobb, vare det lenge, og ikke bare en liten stund.

Og så venter jeg bare på en som poster at han fylte hullet på straten sin i 1972, og det er like bra den dag i dag.. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.