Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dynaudio Focus 110A til studiomonitor?


Anbefalte innlegg

Jeg beklager at du har en dårlig dag, og jeg skal selvsagt ikke forlange at du leser det jeg skriver med interesse, men da jeg har konstruert en rekke høyttalere og brukt mye tid på å lære meg teorien bak dette, føler jeg en viss trang til å korrigere faktafeil. Noe av det du skriver er ikke riktig - det må vel være greit å heller få en bedre eller mer riktig forståelse for teorien?

Frekvensgangen du oppgir er opplagt gal da det ikke eksisterer et diskantelement som kan gjengi frekvenser fra 2k - 39k ved +/- 1db. En rimelig softdome som benyttet her sier ikke stort over 20-21k. Les produsentens data en gang til. Jeg garanterer at jeg er rimelig nærme i min antagelse. Det er noe med hva som faktisk er fysisk mulig her ser du..

Igjen - jeg har ikke på noen måte kritisert ditt forslag til alternativ monitor, og heller ikke sagt noe om din omtale av Dynaudio høyttaleren bortsett fra det som er rene faktafeil i sin alminnelighet.

Og igjen jeg beklager at du synes mine innlegg er unødvendige, men det kan jo være at andre kan ha interesse av det jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Studiomonitorer til 15k? Genelec 8040A, eller kanskje heller 8030A + en subwoofer, f.eks Genelec 7050B.

Må hive meg på Genelec - kanskje ikke mest for pengene, men dette er ting som fungerer og fungerer nesten uansett prisklasse. Sammen med Dynaudio og Focal er de vel markedsledende i midpris segmentet. Alle de nevnte lager forøvrig meget gode produkter.

Jeg vet ikke hva prisen ble på Dynaudio BM5A/BM6A Mk2, men de burde ligge i samme land som Focus (eller kanskje lavere) prismessig.

edit:

Googlet det nå og Dynaudioene ligger på henholdsvis 8 og 14k for paret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært nå å hørt på begge... klarer ikke helt å bestemme meg. synes lydmessig dynaudio låt kanskje bittelitt bedre, men se egg klarer kanskje å låte mer sterilt.

så tror jeg egg har brukt mye mer penger på designe en dynaudio og føler att man får mer for pengene med dynaudio. men samtidi så er den sterile delen vesentlig i studiosammenheng. har vært gøy å få prøvd begge i studiosammenheng ved siden av værandre

Endret av AlexFossum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.