Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

fuzzboxx

Anbefalte innlegg

Hei,

For noen måneder siden prøvde jeg en Fender "Cabronita" Telecaster. Det var by far den beste gitaren jeg har spilt på. Jeg var fast bestemt på å kjøpe den helt til jeg så at prislappen lå på ca 16k.. DET blir for dyrt for meg.

Gitaren hadde veldig gode pickuper. DEM skal jeg hvertfall ha! :P Har googlet meg frem til at de heter TV Jones Filtertron. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt slike? Og er det noen som vet om de vil passe på min Gibson Les Paul Studio evt. Epiphone Dot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintagegitar har disse. Opprinnelig passet ikke disse (altså originalene fra Gretsch) i humbuckerrouting men TV Jones tilbyr de fleste modeller modifisert til å gli ned i hullet. Jeg har en slik i bridge på en ES335. Låter kuler og krutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konseptet er nok det samme, men GFS er en helt annen kvalitet enn TV Jones og Gretch, og ikke i GFS' favør. GFS går for å være mye bang for the buck, men fortsatt billige pickups som ikke kan måle seg med dyrere og bedre pickups som TV Jones og Gretch er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. TV Jones er reproduksjon av gamle Gretsch filtertrons og er mer "autentiske" enn dagens Gretsch mikker.

GFS tipper jeg er normale humbuckere med et artig cover og er nok ikke i nærheten lydmessig.

Ahh. Thanks;) Har hatt problemer med å finne TV Jones filtertron på nettet(derav denne posten). Men om Gretsch er i "samme gate"så er jeg happy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://tvjones.com/pickups/

Hvis de omtales som Filtertons er det nok classics. Noen cabronitaer bruker powertrons, som har mer mellomtone og trøkk. Du burde nok finne ut hvilket slag som var i den du prøvde Forøvrig går mr. Jones for å være særdeles hjelpsom, så en epost til ham er nok ingen dårlig ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.