Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - Squier VM Telecaster


el_roffo

Anbefalte innlegg

Fikk bytta til meg denne mot en gitar jeg ikke brukte:

34777_l.jpg

Kul 70-talls look, veldig kjekk gitar og imponerende kvalitet i forhold til prisen. Føles som en Tele, men låter naturlig nok ikke som en. Pickupene er ikke dårlige, men litt ulne, så de blir nok byttet med en SD JB og en Dimarzio PAF Pro jeg har liggende. Jeg skal ha splitting på JB-en også så jeg får litt "snappy" singlecoil i bridge.

Et veldig hyggelig bekjentskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. Jeg har litt sansen for Telecastere med humbuckers. Litt sånn "guilty pleasure" hvor jeg føler at Fender har "lånt" ganske mye av elektronikken fra Gibson. Det blir skikkelig rockeøks av slikt.

Og så er den sort med trelags plekterbrett og lønnehals... Hvor kan jeg ha sett det før, mon tro... :ninja:;) Det er nok en av mine favorittfinisher på telecaster.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt Keith-vibber av Tele Custom, og det er jo ikke feil... Må prøve denne i åpen G-stemming :)

Nja. Da må det være singlecoil i bru. Har heller aldri hørt eller sett han bruke hals PU på sin(e) Tele Custom(s). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakker gitar, digger plekterbrettet og knottene! Testa en sånn i dag med to P-90er og falt pladask... Veldig lettspilt og vellydende sak. Må ha meg en slik!

Vil anbefale splitt i serie og parallell i stedet for coil split. Da får du snappy lyd, men litt feitere enn singelcoil-lyden som kan bli litt tynn i splittede humbuckere, og ikke minst slipper du SC-støyen. Testa nettopp begge deler på to gitarer og foretrekker serie/ parallellsplitten. Litt mer finjobb å lodde blir det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet med PAF Pro/JB-kombinasjonen på øving i går, og DAMN! dette er saker! Midtposisjon med begge pickupene på var gull! Føles og låter som en gitar til minst tre ganger prisen (ikke at det er dyrt heller). JB-en er ganske så hot, men med en serie/parallell/single-switch blir det nok lettere å temme den. Må nok en gang anbefale denne gitaren, og til prisen har de aller fleste råd til å prøve den ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ble metall-øks av denne nå, satte inn et par Bareknuckle Warpigs og det låter STORT. Fryktet at dette var typisk ultra high gain pickups, men disse låter stort og fett og "articulate" (i mangel av bedre ord). Akkorder kommer veldig tydelig fram selv med masse vreng og de har mye god bånn uten å bli grumsete. Gleder meg til å teste med 150W og 4x12" :D

post-5847-0-84659600-1340123590_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.