Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: EBMM John Petrucci BFR 7: Special Build fra Sterling Ball himeself


Norstorm

Anbefalte innlegg

Dette er ikke en Custom Shop, men en Special Build fra Sterling Ball hos MusicMan. Litt morsom historie..:

For noen mnd siden vanka jeg på forumet til Music Man på utkikk etter en brukt BFR 7 strenger i finishen "tobacco burst".

Jeg synes slike lyse farger for lønnetoppene til å poppe skikkelig fram, og det synes jeg er pent.

Jeg vanka i noen uker på forumet uten suksess, så jeg var nær ved å gi opp, da jeg heller starta en tråd ved navn "Please Mr. Sterling"..

Her skrev jeg ærlig og oppredelig at usere i forumet måtte si fra dersom man fant en brukt JP7 BFR i tobacco burst, da jeg ville være særs interessert. Gikk ikke lang tid før debattene om finisher gikk amokk.. Sterling er user på forumet selv, og kom etterhvert inn i diskusjonen.

Han likte ideen om å bygge en slik en igjen, da disse er tatt ut av prod. for lenge sia.

Han ente opp med å si at dersom jeg bestilte den, så skulle han jaggu bygge den selv..

Det gjorde jeg, og etter mange mnd er "Kitana" endelig kommet hjem th_yahoo.gif

Jeg har testa henne vilt i dag, og er meget imponert.. Tonen denne øksa spinner fra seg er av en annen verden, og toneblokka av mahogny som pickupsa er direkte montert i, gir en latterlig bra sustain og varme, trass i at dette er en bolt neck.

Ikke rart denne blir kalla Formula 1 gitaren, for den er så smooth og grisekjapp at det nesten er litt frekt!

Her er ett par halvcrappy bilder jeg tok i mørtna nå på kvelden..

JP7BFRTobaccoBurstQuilt7.jpg

JP7BFRTobaccoBurstQuilt6.jpg

JP7BFRTobaccoBurstQuilt5.jpg

JP7BFRTobaccoBurstQuilt4.jpg

JP7BFRTobaccoBurstQuilt3.jpg

JP7BFRTobaccoBurstQuilt2.jpg

JP7BFRTobaccoBurstQuilt1.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke JP7 gitarene å ha coilen på Crunch Laben mot bridge, og JP6 mot neck? Har kanskje ikke skjønt helt det der jeg..

Jo, på 7 strengerene har de det.. Men jeg ba om å få den snudd andre veien, med solidbaren mot bridge..

Gjort det før, og for en litt mindre aggresiv tone.. rundere liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.