Web Analytics
Jump to content

Recommended Posts

Når man skal spille 12. og 13. bånd så klirrer kun den strengen (snakker om tynneste streng). Ikke at man spiller så mye på de båndene, men er jo ok om det fungerer.

Hva kan det være siden det kun gjelder den strenger og kun på 12. og 13. bånd? Tenkte jeg skulle forsøke justere halsen litt, så om det fungerer.

Har en Ibanez v150tr. Gammel sak.

Da er nok 14. bånd litt høyt.

Prøv å se om det eller 15. har steget litt, hvis det har det han du forsøke å dunke forsiktig med en myk hammer eller legge en trebit på båndet og dunke forsiktig med en hammer.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By blaamann
      Denne såg jeg ikke komme.... 🙂

https://www.ibanez.com/usa/products/detail/flatv1_00_01.html

• By Audun
      Var på besøk hos opphavet og fant igjen noen gamle musikkutstyr-kataloger fra min ungdom.  Interessant å se både utvalg og priser! Her er et lite utsnitt fra 89/90 katalogene til Gulmoen & Engh og Norsk Musikk:

• By tjukknyggis
      Lufter denne skjønnheten her for salg; Ibanez Custom AS103-AMB. Strøken gitar !
      https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=179772882

• By DirkDiggler
      (Hei, helt fersk. Spilt andre instrumenter og kan noter og alt det der... Men gitar har jeg aldri helt finni ut av... MEN NÅÅÅÅ!!)

Har egentlig ikke et fast budsjett å holde meg til , selv om madammen ikke er helt enig. Har googlet og "youtubet" ved alle mulige ledige stunder og tror jeg ender opp med en Ibanez s521 + en VOX amp til ca 2000(VT 20 ett eller annet). Har "aldri" spilt gitar før, men vil ha noe som duger når jeg nå er såpass bestemt på å endelig komme igang. Prøvde meg så vidt på en akustisk for maaange år siden men den ble for stor og ukomfortabel å lære å spille på + jeg hadde aldri ro i ræva til å sette meg ned å øve. Nå derimot er det tre kids inne i bildet og jeg har ikke annet enn ro igjen når de har blitt "sendt i seng". Når feriepengene tikker inn, bestiller jeg. Nå skjer det! Og jeg gleder meg som en unge.. 

MEN; Vurderer også en gitar med "whammy-bar" eller hva det heter. Vil det lønne seg å starte med en gitar som har en, eller ikke? Går jo ann å investere i en ekstra gitar som faktisk har det om jeg kjenner at jeg nærmer meg Gilmour-nivå etterhvert? Eller? Finnes det noen glupe individer med gode tips? Burde jeg ikke starte med en Ibanez S-521? 

Vurderte lenge PRS SE Standard, men den koster noen tusen mer og finner ingen blå på noen nettbutikker... 

Samme gjelder Ibanez RG350... Ville ha en i lilla, men den finnes ikke å få tak i(ny  ).
      Ja, også en ting til. Bør man kjøpe nye strenger med en gang, eller funker de som følger med på en ny gitar i 5000,- + klassen?
      Innspill mottas med overlegen takknemlighet.
    • By Jostein Olsen
      Selger en Ibanez 2375 fra tidlig 70-tall. Pre-lawsuit Les Paul Recording kopi. I god stand, med noen få bruksmerker. Tar gjerne imot kommentarer eller fakta om denne også. Flere bilder kan sendes på forespørsel. 
      pris rundt 8000,- gi bud. 

• Siste aktive tråder

• Dagens gitar. Nå er alt på plass, men innser jo at jeg bør bytte ut den kinesiske Wilkinson-stolen med noe litt mer raffe saker. Plukket opp en pakke med aged deler i går (kontrollplate, jack-brønn, knotter, halsplate og diverse skruer). Bare å koble ledninger og sette på strenger, så blir det sus i serken. Om noen har en aged telestol liggende, hyl ut. 
    • For å lime på en sånn kant av abs plast , bør vel det først freses vekk tilsvarende som skal på igjen. Hvis ikke blir det noe rart med størrelsen.  Og bruke en varmepistol for å få det rundt de mindre hjørnene . Sikkert ikke det enkleste å få det pent, spesielt på et gjennomsiktig brett, men det lar seg nok gjøres.
    • Tipp-Ex   Neida. Jeg laget noen gjennomsiktige brett for mange år siden, og fikk en lignende (men ikke så skarp) effekt ved å matte kanten på brettet. Spørs hvor slak vinkelen på kanten er.
    • Jo, det som er der er en slags maling. Aner ikke hva det er, men det må jo ha vært mykt og påførbart og deretter herdet på noe vis. Skulle likt å visst hvilket materiale som er brukt.
    • Skulle jeg til å si også. Må jo være det absolutt enkleste.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.