Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge Jamtrack #1 - Instrumentalrock - Spill inn din solo oppå


condemned

Anbefalte innlegg

Ettersom Gitarnorge Jam-prosjektet har kommet såpass godt i gang, følte jeg det var på tide å slenge ut et nytt backingtrack.

Denne gangen er ikke ideen å gjøre noe annet med dette enn å legge det ut, slik at folk kan utfolde seg over det på den måten de måtte ønske.

Her er det bare å laste ned filen, spille inn en solo oppå, laste det opp til egen soundcloud / soundclick / myspace eller whatsoever, og poste resultatet i denne tråden.

Ettersom det er så populært å kjøre på med bilder og beskrivelse av hva man har brukt, gønner jeg på med det jeg brukte for å lage backingtracket.

Warmoth Stratocaster med DiMarzio Cruiser i neck, Seymour Duncan Hotrails i middle og Bare Knuckle Crawler i bridge.

LTD B-50 (økonomisk drittbass)

Diezel Herbert, kanal 1, 2 og 3. Ingen mid cut aktivert.

Bogner 2x12" Oversized kabinett

ISP Prorack G noisgate.

Eventide Modfactor på cleangitarene

Eventide Timefactor på cleangitarene

Carl Martin Compressor

Shure SM57

Sennheiser MD421

Line6 Toneport UX2

Cubase 5

Guitar Rig 5 (for bassgitar)

EzDrummer Pop/Rock kit

Guitarpro for å lage midisporet til trommene

292497_206888929432392_100003338597441_338701_1378663772_n.jpg

Endret av condemned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en jam i form av flere solister på samme backing. Backingen er kun ment for at en person skal kunne leke seg med det på egen hånd, og om ønskelig poste resultatet i denne tråden.

Derav navnet JamTrack, og ikke Forum-Jam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde et lite forsøk jeg... Begynte spillingen med en liten tanke på melodi, men det gled fort over i improvisering.

Dette består således av 90% impro og er nok full av klisjeer og kanskje noe ubevisst plagiering... Litt sloppy her og der, men som vanlig gidder jeg ikke å ta X antall takes for å perfeksjonere...

Noen andre som har prøvd/har tenkt å prøve seg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grisefint SVH, vi har visst en del til felles med tonevalg. Bortsett at du gruser meg på teknikken. :)

Hehe, vet nå ikke det, av det jeg har hørt av din spilling så høres det ut som du har god kontroll på det tekniske!

Skal se om jeg får surret inn noe i morgen, kommer litt an på formen. Hehe.

Det blir bra, ser frem til å høre andres tilnærming til backingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.