Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fantastiske plektre !


Thammarat

Anbefalte innlegg

Hei alle gitarfrelste!

Ville bare overbringe et tips angående plektre. Dette tipset gjelder kanskje mest for nybegynnere og viderekommende men også rutinerte musikere. For litt siden bestilte jeg meg en type plekter som heter DAVA JAZZ GRIP GEL for å prøve noe nytt. Og jeg trodde nesten ikke det var mulig på så kort tid, men har fått en radikal forbedring på plekterføring kort tid etter at jeg fikk disse i hus. De er rett og slett unike. Har brukt tortex jazz 3 etc. før, men dette er ren utklassing! Tror ikke disse er å få tak i i Norge, men sjekk dem ut på:

www.davapick.com

Hadde vært fint om de som evt. prøver de ut kommer med tilbakemelding på hva de synes :-)

Ha en god sommer!

Endret av Thammarat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slike jeg også.

Er vant med jazz III, og bruker for det meste de til vanlig. Dava-plektrene er gode til solospill, men til riffing vil jeg ha de litt stivere. Dava-plekterene har grip, men dette grippet er i gummi, så plekteret er litt mykere enn vanlige jazz-plekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det plektre som er skreddersydd til en sjanger? Har begynt å spille i et Celine Dion tributeband og sliter med at jeg ikke klarer å spille de få gitarsoloene som er sakte nok. Sliter også med å spille annet enn melodisk moll og frygisk. Bruker Dunlop Jazz III.

Har noen tips til plekter som passer til bløt 90-talls popmusikk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller med den runde kanten på plektret på sånt comp, funker (pun intended) på de fleste plekteret.

Marsa drev å fabla om Red Bear eller no sjuke greier til en zillion dollars og 8 ukers leveringstid..... Dude!

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plekter som fungerer bra til funkkomp? :huh:

Kikk på det plekteret du har i hånda, det du bruker til alle de andre gitaristiske krumspringene. :)

Min opplevelse er at en (i hvert fall jeg) bør holde seg til en type plekter (altså, det man finner mest komfortabelt og som føles mest "riktig" mellom fingrene). Jeg tror man gjør seg selv en bjørnetjeneste om en hopper mellom flere forskjellige plektre.

Jeg bruker Jazz III til alt jeg gjør på elgitar (og nå fikk jeg faktisk nesten litt lyst til å begynne i Dion tributeband, som en liten 'hyllest' til de som måtte ha klart det kunststykke å tro at jeg er med i et slikt band) og Dunlop Nylon Standard .73 på kassegitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.