Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Joe Bonamassa - Driving Towards the Daylight


Kossoff

Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg er litt skuffet over platen.

Noen av sporene var vedig pop-ish på en måte jeg ikke likte. Det å lage husmormusikk har jo Bonamassa klart fint før, så her var det rett og slett bare ikke like kult som før.

Favorittsporet på platen så langt er vel Heavenly Soul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man må gi den litt tid egentlig.. jeg måtte gi Dust Bowl en liten stund også før jeg digga noen sanger på den skiva..

men enig at var veldig kjedelig plate, hvor er den rocka blues ? :)

men skal jo mye til for å slå live from albert hall.. elsker alle sangene på den skiva! samt rekkefølgen på det hele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på Wimp? Masse Bonamassa der, men ikke denne...

Mener å se at den lå på canal digital boksen oppe, så da skal den ligge der :)

men bruker i hovedsak spotify selv.

Forøvrig liker jeg plata mer og mer, Driving Torwards The Daylight er helt nydelig etter å hørt gjennom den x antall ganger, ja ikke noe rocka blues, men igjen veldig chill sang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått på repeat her nå på Wimp, jeg synes plata er bra! Liker den bedre enn Dust Bowl.. Ikke helt Ballad of John Henry, den er fremdeles favoritten.

får noen Zeppelin / Page vibber innimellom her, men det gjør ingenting!

Whos been talking er jo en god Whole Lotta Love rip-off.. Men plata blir bare bedre etter flere høringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic, men jeg prøver meg lell!

Er ikke mange månedene siden jeg oppdaget Bonamassa og har i ettertid merket meg at det er veldig mye negativitet om ham rundt om på nettet. Noen som vet bakrunnen for dette?

F.eks var han aktiv bruker på The gear page før, men måtte bare slutte å bruke siden da folk angrep han for de utroligste ting.

Rolling stones magazine har ikke nevnt navnet hans i det heletatt.

Er det kun misunnelse eller er det noe mer som ligger bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vil tror det er rein misunnelse......Ser ofte folk mene ditt og datt om spellingen hans den negative veien,for så å ramse opp ene trubaduren etter den andre som liksom skal være myyyye bedre gitarist og musiker osv.....

Tror ikke folk helt takler at det er kommet en kar inn i blusen som virkelig kan spille fort og kontrollert,og samtidig ha en feel som er enestående.

Han kan minne om mangen,blant annet eric johnson,men hvem er det i dag som har sin helt egen stil uten å minne om en eller annen god gitarist?????Ikke mangen jeg vet om i allefall...

Traff han i Bergen når han spilte her i 2011.Sa hei til han og han stoppet opp og pratet i vei i lengre tid som om jeg skulle kjenne han,Er ikke mangen som gjør slikt med fansen sin i disse dager.

Tror enkelte skal jekke seg ned med å kritisere,iallefall når de de veldig ofte fremdeles sitter på gutterommet med en ustemt gitar,og lurer på hvordan de skal få den til å virke........ :P :P :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spm. her rioi.

Jeg tror mange har et "problem" med Bonamassa av to enkle grunner:

1. Han er villig til å bryte grensene for det som vanligvis er blues.

2. Han er på mange måter en veldig moderne gitarist. I den forstand at han bruker en del klang og spiller til tider veldig fort.

Nå kan det være jeg trår veldig feil, men Bonamassa er vel en av de første gitaristene som har blitt verdenskjent ved aktiv bruk av internett. Det har seg også slik at på internett er det mange som gjemmer seg bak tastaturet og bruker store ord.Det kan jo også være en uheldig kombinasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.