Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickup-wiring forskjellige fabrikater


Anbefalte innlegg

Jeg tror vi prater rundt hverandre her, med tanke på hva vi mener og diverse uttrykk. Mitt tips var bare for å sjekke polariteten på humbuckere, om noe høres feil ut. Mange hiver f.eks to neckpickups av hvert sitt merke i en gitar, snur den ene for at skruene skal stå estetisk risktig i forhold til slugs og kan dermed oppnå fasekansellering/sinustopper om det ikke er koblet riktig evt snudd magnet. Ellers tror jeg bare dette er et type "mitt tips er bedre enn ditt tips"-mentalitet som ofte oppstår på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja du har nok rett at vi pratet litt om hverandre. Men det er fortsatt feil i din beskrivelse. Man endrer ikke fase med å snu en pickup for å få skruene estetisk plassert korrekt, og dermed kan få samme magnetisk polaritet mot hverandre. En neckhumbucker som har NCW på en spole og SCCW på andre, vil fortsatt ha NCW og SCCW om den vendes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
  • 2 years later...

Denne er også fin, har fått mye nyttig informasjon:
https://www.dimarzio.com/faq

Står blant annet litt om spacing, som er litt forvirrende i blant:

Sitat

 

HOW DO I KNOW WHICH SPACING TO USE?

F-spaced pickups measure 2.01" (51 mm) center-to-center from the first polepiece to the sixth. Standard-spaced pickups measure 1.90" (48 mm). Although some players believe that F-spaced pickups are only for the bridge position of tremolo bridge guitars, many guitars with fixed bridges (including post-1998 Gibson® and Epiphone® Les Paul®, SG® and semi-hollow guitars) should have F-spaced pickups in the bridge position. Most tremolo equipped guitars that have a nut width of 1-11/16” (43mm) or more should also use an F-spaced pickup in the neck position. If you’re replacing a bridge-position pickup and you're not sure what your string-spacing is, it's usually better to get an F-spaced model. It is not necessary for the strings to pass exactly over the center of the polepieces for best performance, but it is wise to avoid a situation where the E strings are sitting completely outside of the outer polepieces.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.