Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fram med 3D- printern, karer!


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Sikkert ikke, men Hammett og Vai har vel et par stykk som koster et par tusen dollar.. :P

Jeg klarer ennå ikke å bli overbevist om at 3D-printere kommer, det høres forbløffende sykt ut..

Hammet låter dritt uansett hva han spiller på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Casus. Fyren har levd av å spille gitar siden minst 1981. Det å komme med slike utsagn, presentert som et faktum på et gitarforum blir for dumt, synes jeg.

Det at du ikke liker spillingen er nå en sak, men tenk over det- hvor mange andre tror du bryr seg om det?

Du kan som en start stryke meg fra listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå aner ikke jeg hvor mye denne "plastpatronen" vil koste, men bør ikke en slik 3D-printer bety kroken på døra for feks LEGO? Du kan jo nå få alle bitene du bare kunne drømme om.

Foreløpig ihvertfall er prisen så høy at det ikke lønner seg. 3D-printing har til nå vært brukt av designere og folk som støper for å lage en modell av det de skal støpe - men hva fremtida bringer får vi nok se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel ikke det lukter spesielt mye ironi. Kopimaskiner (altså ikke multifunksjonsprintere som kan kopiere), men fullsize kopimaskiner, er ikke spesielt vanlig i norske hjem i dag, og jeg tror heller ikke 3D-printere som kan printe ting så stort som gitarer vil bli spesielt vanlig å ha i hjemmet. Jeg tror heller ikke at 3D-printerne vil ta over gitarproduksjonen, mtp hvor konservative gitarister er, men at den vil kunne ha et stort bruksområde innenfor produksjon når tilgjengeligheten på maskiner og materialer er så stor at det ikke er svindyrt å produsere ting med den tviler jeg ikke på. Om det vil skje før jeg går av med pensjon om drøye 40 år er jeg vel heller tvilende til, men man vet jo aldri. Plutselig skjer det noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du skal printe deg en pickupswitch i plast? Blir sikkert suksess!

Neida, jeg ser poenget ditt, men det spørs om en 3D-printer noen gang vil bli så billig at det vil lønne seg å kjøpe en slik fremfor å betale en 100-lapp over materialkost for et plekterbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er fantastiske saker! Ikke sikkert at det låter som en high end gitar, samt at det får alle vintage-elskere til å bli litt småsjuke, men tenk for en innovasjon!

Materialet i gitarene blir jo litt så som så, men via andre innovasjoner innen materialvitenskapen kan dette faktisk bli noe som funker.

Som en siste parantes vil jeg si at jeg ville mer enn gjerne eid en slik gitar, om enn bare for kuriositetens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.