Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips ved montering av SuperVee Mag-Lok på Floyd Rose


ArneB

Anbefalte innlegg

Hvis du skal montere SuperVee Mag-Lok anti deflection system på gitarer med Floyd Rose vibratosystemet, kan de hende du bør bytte ut sustainblokka til en større type for å hindre at Mag-Lok-røret subber nedi ved "dive bombing" o.l. Jeg måtte bytte fra 32mm til 37mm på min gitar.

Linker:

http://www.super-vee.com/products.html

Arne B

Endret av ArneB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du floyd rose på din gitar? Floyd Rose skal være med locking nut.

Her vises installasjon av Mag-Lok:

Du trenger ikke locking nut for å installere og bruke Mag-Lok. Ja du kan bruke drop tuning, men hvis du skifter mellom standard tuning og drop tuning så må du justere de to skruene på braketten der fjærene er festet. Det er to kraftige magneter inne i røret som holder sustainblokka i posisjon. Når du presser vibarmen ned(diver) så beveger magnetene seg bort fra hverandre og slipper taket. Du stemmer gitaren på vanlig måte.

ArneB

Endret av ArneB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å teste ut disse på et par ibanez gitarer med floyd, men ble skeptisk og er lite lysten på å skifte ut blokka også...

Men til det viktigste, fungerer saken skikkelig slik den lover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å teste ut disse på et par ibanez gitarer med floyd, men ble skeptisk og er lite lysten på å skifte ut blokka også...

Men til det viktigste, fungerer saken skikkelig slik den lover?

Ja den fungerer meget bra! Trenger ikke å bende så mye på strengene for å få korrekt tone. Uten Mag-Lok må jeg bende litt mer. Det er også bedre sustain i gitaren. På den ene magneten er det et filtstykke festet med dobbelsidig teip. Med Floyd Rose systemet kan filtstykket tas av for at magnetene skal holde igjen ennå sterkere, men det høres en klikkelyd uten filtstykket når magnene treffer hverandre. Så jeg har beholdt filten på for å unngå klikkelyden.

Det er ikke sikkert du trenger å skifte ut blokka di. Jeg måtte gjøre det på min gitar for å unngå at Mag-Lok tar borti treverket på på undersiden når jeg senker vibarmen. En annen fordel med høyere blokk er at fjærene trekker litt sterkere. Men noen liker Floyd Rose som er meget følsom.

Endret av ArneB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen undersøkelser som ser på hvordan magnetismen fra denne slår opp til pickupene?

Etter det jeg har hørt og lest skal det ikke ha så mye å si. Har ikke hørt om at det skal være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker ikkje floyden mn, pga den blir heile tida ustemt. Kan dette vere ein løsning? Kossen fine tuner eg, kossen instalerer eg, trenger eg locking nut, og kan eg drop-tune?

Er det ikke vanlig tremolo du bruker? En floyd som blir ustemt høres snodig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vanlig tremolo du bruker? En floyd som blir ustemt høres snodig ut.

Den blir totalt ustemt med ett par dives. Den kom med FR special, og eg bytta til original, men funka like dårlig. Men det eg ikkje fårstår angående mag lock er att dere seier den blir ustemt når du setter den i drop d. Om bridgen ikkje flytter seg viss du bender, koffor ville den flytte seg om du downtuner ein streng?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir totalt ustemt med ett par dives. Den kom med FR special, og eg bytta til original, men funka like dårlig. Men det eg ikkje fårstår angående mag lock er att dere seier den blir ustemt når du setter den i drop d. Om bridgen ikkje flytter seg viss du bender, koffor ville den flytte seg om du downtuner ein streng?

Fordi du da slakker strengene fremfor å stramme de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir totalt ustemt med ett par dives. Den kom med FR special, og eg bytta til original, men funka like dårlig. Men det eg ikkje fårstår angående mag lock er att dere seier den blir ustemt når du setter den i drop d. Om bridgen ikkje flytter seg viss du bender, koffor ville den flytte seg om du downtuner ein streng?

Sjekk videoen fra 1:40 og utover. Da vil du se at mag-lok "frikobler" når du bender med vibarmen. Når du droptuner vil du slakke strengen. Det blir mindre spenn i strengen og fjærene vil trekke mer i sustainblokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.