Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Angre-tråden


johs

Anbefalte innlegg

Har spilt i snart 25 år og hatt en del greier opp gjennom tida, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke savner noe av det jeg har kvittet meg med. Jeg har heller aldri vært noen storforbruker av utstyr, og har av økonomiske årsaker vært tvunget til å klare meg med, og gjøre det beste ut av, det jeg hadde/har. Spesielt inntil jeg hadde fast jobb.

Jeg var nok "heldig" og vokste opp i en økonomisk nøktern familie som ikke hadde mer å rutte med en nødvendig.

Den eneste gitaren som satt litt langt inne var en LP Classic hvor jeg hadde byttet hardware og pickuper, men i og med at jeg allerede hadde kjøpt R8'en ble den ikke brukt, og da var saken grei. Jeg fikk jo også en aldeles utmerket Larrivee akustisk for den, og det hadde jeg bruk for, så jeg kan ikke si jeg savner den, selv om det hadde vært morro å se den igjen. :)

Jeg er heller ikke slik at jeg samler for å samle, og har heller ikke det helt store "forholdet" til utstyr av affeksjon. Det som blir brukt og det jeg liker, har fått være, det som jeg liker mindre og ikke bruker, har jeg kvittet meg med. Enkelt og greit. Det jeg kan si, er at hvis jeg av en eller annen grunn blir tvunget til å kvitte meg med enten R8 eller CS Special, eller de blir stjålet, brenner opp e.l. kommer jeg nok til å felle en liten tåre. Men nå er akkurat de to gitarene heldigvis forsikret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg var som deg, Audun. I min "andre vår" har jeg stort sett angret på tre ting: Blackstonen jeg solgte til Kossof? og Edwards-en jeg solgte til Audun, samt en DeArmond Starfire. Ikke det at noen av dem er særlig unike, men jeg har for vane å savne alt jeg ikke har lenger. Jeg har en lei uvane med å kjøpe dyrt og selge billig, og noen ganger (de fleste) burde jeg bare beholde det. Siden jeg ikke er musiker av yrke er det svært lite av det jeg har som jeg virkelig trenger, så samler-genet slår inn for fullt.

Ja, og i min ungdom solgte jeg min første forsterker, Marshall Lead 12. Det angrer jeg på, selv om jeg nok ikke hadde brukt den noe særlig i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VOX AD60VTen min var en god amp, hadde den i mange år. Men jeg hadde ikke lenger plass og trengte pengene, så da gikk det sånn.

Cort Joe Beck 6 var min første egne gitar, konfirmasjonsgave fra mamma og pappa. Det var ikke min type gitar på det tidspunktet, men jeg synes ikke jeg burde solgt den i ettertid.

Erfaringen med disse gjør at jeg nå er skeptisk til å selge noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angre og angre. Savner mye av det jeg har solgt. Har fortsatt Suhr'en min, så jeg angrer ikke direkte, i og med att denne ble finansiert.

Savner dog; Caparison TAT (den ligger for salg igjen, ikke råd),

Fender YJM Stratocasteren (scalloped fretted snadderøks,

Ibanez J-Custom (En fet klump av mahogny), og så savner jeg Peavey 6505`en jeg hadde.

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg var som deg, Audun. I min "andre vår" har jeg stort sett angret på tre ting: Blackstonen jeg solgte til Kossof? og Edwards-en jeg solgte til Audun, samt en DeArmond Starfire. Ikke det at noen av dem er særlig unike, men jeg har for vane å savne alt jeg ikke har lenger. Jeg har en lei uvane med å kjøpe dyrt og selge billig, og noen ganger (de fleste) burde jeg bare beholde det. Siden jeg ikke er musiker av yrke er det svært lite av det jeg har som jeg virkelig trenger, så samler-genet slår inn for fullt.

Ja, og i min ungdom solgte jeg min første forsterker, Marshall Lead 12. Det angrer jeg på, selv om jeg nok ikke hadde brukt den noe særlig i dag...

Den Edwardsen var utvilsomt en god gitar, ja, men i og med at den ble ofret til fordel for SC Specialen, er det egentlig ikke noe jeg angrer på. Men det hender at jeg tenker at det hadde vært kult å ha den også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.