Web Analytics
Gå til innhold
askøyrocker

Show me your pedalboard!

Anbefalte innlegg

Allright! Kom med bilder av pedalbordet ditt da! :D Lyst å se hva folk har og hvordan de ser ut! :D

Holder på å sette opp mitt (kjøpt nye ting).

Trenger også hjelp med å sette opp mitt eget.

Pedaler jeg skal ha på brettet:

Radial Plexitube

Black Star HT- Dist

Ernie Ball Volum Pedal JR

George Dennis Wha

Dunlop Phase 90

Boss V-Wha (dritt pedal, jeg vet. men har en wha effekt eg bruker mye på psykedeliske låter)

Boss DD-6 - Delay

Boss Loop Station

Boss TU-2 - Tuner

Boss OC-2 - Octav

Boss CH-1 - Chorus

Boss GE-7 EQ <-------------- Mye BOSS... mye bra, men finnes mye bedre ting enn BOSS.

Hvordan jeg har tenkt

FORSTERKER --> Volumpedal - Loop - Delay - Chorus - Phaser - Octav - EQ - HTDist - Plexitube - Wha - V-Wha <-- GITAR

Tuneren går seff inn i TUNER inngang på volum pedal. Ser det greit ut? eller bør jeg flytte på ting?! Slenger opp ett bilde så snart pedalene mine er på plass!

Takker for innspill!

Peace and love!

Endret av askøyrocker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FORSTERKER --> Volumpedal - Loop - Delay - Chorus - Phaser - Octav - EQ - HTDist - Plexitube - Wha - V-Wha <-- GITAR

Volum mellom chorus og delay!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør snu presentasjonen av pedalrekkefølgen din, da det er mest naturlig å lese og omtale (i forhold til "før"/"etter"), selv om det er riktig at de i praksis kobles fra høyre mot venstre. :)

Tuneren bør stå før vrengen for å bli nøyaktig nok. Du kan eventuelt sørge for å slå av all vreng før du stemmer.

Volumpedalen bør gå før delay. Da får du "spillover", og slipper brå/unaturlig avslutning. Du kan også lage "swells" på denne måten.

Octaven bør stå helt først (eller rett etter wah), for å klare å tracke godt nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har allerede en slik tråd. Denne stenges.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Cochran
      Hei,
      Jeg lurer på om det går greit å kombinere en Laney CUB 212R rørforsterker med en AlterEgo vintage echo x4 pedal?
      Denne forsterkeren: https://www.backstagemusikk.no/gitar/bass/forsterkere/laney-cub-212r-15-watt-2x12-reverb-110731-p0000489127
      Denne reverb pedalen: https://www.gitarhuset.no/produkter/effekter/multieffekter/tc-electronics/tc-electronic-alter-ego-x4-vintage-echo-tce-alteregox4-p0000010456
      Mine kunnskaper om utstyr er som dere forstår av spørsmålet av den ringe typen. Men jeg elsker å spille gitar.
      Jeg har en god Gibsom Les Paul gitar som jeg bruker sammen med dette utstyret, og som selvfølgelig er overkill for mine "skills"
      Men jeg har lurt på å selge Alter Ego pedalen, som jeg eide før jeg byttet ut den gamle marshall forsterkeren med Laney forsterkeren.
      Hva tror dere? Får jeg noe ut av pedalen sammen med rørforsterkeren, eller er dette en helt uvanlig kombinasjon?

mvh Cochran, E
    • Av Troll
      Hvis jeg skulle brukt en tusenlapp på en reverb, hva burde jeg gått for? Tc Hall of Fame 2? Ser de går for rett over tusenlappen helt ny.
      Ligger et par EH Cathedral på finn. Er det noe stas? 
      Fordel om den har shimmer. Kunne tenkt meg Strymon Big Sky, men den blir for heftig siden jeg kun skal bruke det til litt testing og leking i loopen på Mooer Preamp Live. 
    • Av Bendik1
      Vurderer å kjøpe en av disse:
      Carl martin Plexitone
      Fulldrive II Mosfet.
      Noen som har erfaring med disse eller evt har andre anbefalinger? 
    • Av AkE
      I nysgjerrighetens navn hvis du måtte velge 1 gitar, 1 forsterker og 5 pedaler for ett opphold på en øde øy, (ja, jeg ser for mye på youtube) hva ville du ha valgt og hvorfor? (og ja dette er for å få tips til hva mer jeg må kjøpe) 
    • Av areinhar
      Fant en flangerpedal under opprydning. En Electric Mistress De Luxe fra ca. 1979. Etter litt undersøkelser er dette versjon 1. Den bærer preg av bruk, men fungerer. Hva kan den være verdt?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.