Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe FX "amptesting" på Youtube


ToreFagerheim

Anbefalte innlegg

Nå har jeg nylig begynt å for alvor utforske de forskjellige ampmodellene på Axe FX Standarden min. Dermed ønsker jeg også å dele resultatene med verden, så i denne tråden kommer jeg til å poste flere tester etterhvert. Her er det ikke musikalske ferdigheter jeg prøver å skryte av, da alle riffene er laget og spilt inn helt på sparket. Håper dette kan være til hjelp for noen som sitter på gjerdet angående Axe FX! Som regel øker lydkvaliteten dersom man spiller av i 720p oppløsning.

Enjoy!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vurderer å kjøpe en. Men syns fortsatt de fleste Axe Fx eksemplene jeg har hørt rundt om høres for djent ut. Jeg er ikke etter en djent lyd, men en brutal death metal lyd uten den skarpe "cchgg cchgg" lyden når man demper.

Er det mulig å vise noe som høres mer ut som en Mesa Boogie Dual Rectifier f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe en. Men syns fortsatt de fleste Axe Fx eksemplene jeg har hørt rundt om høres for djent ut. Jeg er ikke etter en djent lyd, men en brutal death metal lyd uten den skarpe "cchgg cchgg" lyden når man demper.

Er det mulig å vise noe som høres mer ut som en Mesa Boogie Dual Rectifier f.eks?

Du kan basically få til hva som helst med en AxeFX. Grunnen til den litt djentish lyden der, tenker jeg er fordi han han er en del mids, en tubescreamer og muligens en compressor. Det er (som jeg kan se) stort sett en sjustrenger han spiller på. Den tjukkeste strengen trenger som regel en del mids for å komme skikkelig til sin rett, og da får man også litt mer djent i resten av sounden.

Men tro meg, en tjukk, hard death metal tone er null probs for en AxeFx.

Du får like god lyd ut av et standard lydkort og Guitar Rig etc, om du vet hva du driver med.

No offense, men det vil jeg høre før jeg tror - og se hvordan du får til. Har selv Guitar Rig 5, men har fått generelt lite fornuftig ut av den programvaren - dessverre. :/

Post gjerne opptak fra tester som viser slikt resultat. Jeg synes det er helt greit å spare 13k på å kjøpe noe annet enn Axe-FX, men som låter like bra. :)

Man har jo alltids Kemper, som koster ca. det samme - hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

This ^

De fleste som skal ha noe innspillingsalternativ første gang kjøper vanligvis et billig lydkort. Det ender opp med at de ikke har en anelse om hva de driver med, kjører gain på maks etc, og det høres dårlig ut.

Dette er vanlig. Derfor finner du ekstremt mange elendige videoer på Youtube med Pod Farm, Guitar Rig, Amplitube ++

Det er ikke så ofte tilfellet med Axe-FX/Kemper. De koster en god del, så det er ofte erfarne folk som kjøper de, og dermed blir resultatet bra og folk går utifra at lyden MAGISK blir god med en gang de plugger seg i.

Du kan få veldig overbevisende lyd med en billig POD, men du trenger selvfølgelig en del software.

Jeg kan poste et par mixer/innspillinger. Jeg sier ikke at dette er top notch lyd, det er for det meste VELDIG enkle Rigs, og jeg er fortsatt relativt noob når det gjelder miksing. :D

Her er f.eks første klippet KUN guitar rig + Izotope Ozone som er brukt til EQ matching (samme funksjon som Axe-FX har). Andre klippet er EVH 5150.

http://soundcloud.com/fugdup/izotope-ozone-eq-matching

Noen Feared mikser med Guitar Rig:

http://soundcloud.com/fugdup/feared-forever-old-mixed-by

http://soundcloud.com/fugdup/feared-lords-resistance-army

Random miks:

http://soundcloud.com/fugdup/walkaschaos-mix-practice

Her har jo Ola Englund spilt inn en sang med Revalver.

Pod HD

Sjekk forøvrig ut de pro folkene på youtube som demonstrerer slike ting.

Fearcomplexmusic, WidekMusic etc.

Nå hijacker vi vel tråden til Tore, beklager det :P

Endret av Fugdup
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.