Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Haha. DSL!


Per

Anbefalte innlegg

Det kan være en forklaring. Noe annet som kan birda er at kretsene ikke nødvendigvis er veldig forskjellige. Har du først laget en 50 watter skal det ikke mye til for å putte på 50 til. Kretsen blir ikke dobbelt så komplisert. Eneste som må endres er utgangstrafoen (og seff noe av kretsen, men det er ikke dyrt). Det kan jo også hende at de har samme type trafo, noe som ofte er billigst pga. det enorme konsumet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er en grunn til at prisen faller i forhold til mengden watt, noe som bidrar til prisnedgang, og som i kombinasjone med andre elementer som er nevnt i tråden, kan få den til å droppe under 50 watteren.

Jeg fikk kansje ikke det klart nok frem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster vel ikke mange kronene mer og produsere en 100 watter nei.. 2 ekstra spor i plata og dobbelt så mange utgangsrør :P

hvis du har tegninga for en 50w amp så tar det vel ca 10min og

tegne en 100w (inkludert sliping av blyant)

de tar vel mer betalt for 100w fordi "det skal være sånn" eller

"fordi de kan" :D

de lager vel cirka samme systemet bare med færre rør på 50w da.. altså bygger ned en 100w istedet for å lage en 100w av 50w:P

tror tilbud og etterspørsel kan være en avgjørende prisfaktor ja.

hvem trenger 100w?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å ha, kjekt å ha, du får bruk for det en vakker dag.

Det er liksom det samme som å ha en bil med 350HK istedenfor 100?

Nei, men skal du, i et eller annet tilfelle, lasse på 2X4*12 kabinett, så har ihvertfall jeg inntrykk av at en 100W "styrer" lyden, spesielt bassfrekvensene bedre. Eller er det kanskje bare innbilning? Mye mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.