Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PRS David Grissom Trem


AddiToll

Anbefalte innlegg

Det trur eg kan fungere fint:)

Eg anbefala deg å stikke innom http://www.ustream.tv/channel/london-pro-info i måra onsdag 21:00 å følge med på showet til Dan boul ( grunnleggar av 65amps ) ;)

Bruka å vere der kvar onsdag og følge med så sant eg har tid - veldig interessant.. Varer ca ein times tid.

Der har du mulighet for å stille spørsmål - han svara som regel alltid i løpet av sendinga..

London toppen var nylig med på ei av sendingane... Sjekk i arkivet der så finne du det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har sjølv ein Dr Z. RX jr topp på 18 watt.. Den har master volume på baksida som fungera utmerket dersom du vil vrenge på lave volum.

Men eg for min del bruka den mest til clean og lett vreng. ( country )

Brukar den ilag med ein Gibson LP - men skal faktisk skaffe meg ein Telecaster i kvart øyeblikk ;)

Denne RX'en din, er den slik at man kan bruke den på små gigs også? Spiller den høyere enn en Roland Cube? Har funnet en på VintageGitar, og vurdere å slå til og kjøpe et 2x12 cabinet i tillegg. Hva bruker du den på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sei det sånn så bruker eg master volume knappen under kl 9 for å vrenge den på akseptabelt stovevolum :P

Så vil tru at den fungera fint til små gigs!

Selfølgelig - skal du spille HØYT og ha max cleanlyd så kan det kanskje bli litt problem...

Bruka den ilag med eit Marshall 4x12 ( G12T75 ) , Gibson LP, Keeley compressor og voodoo lab sparkle drive :)

Veldig fornøgd så langt, så eg kan anbefale denne til country og rock uten problem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en 65 amps London til 12000, og om jeg kjøper et billigere marshall kabinett, kan det komme på en 15,16000 kr, og det er ikke ille. Da har jeg vel en amp for livet som spiller bra på gigs og, så er det verdt disse pengene?

Ingen forsterkere fortjener å måtte spille på marshall kabinetter etter min mening.

Har du vurdert en combo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en AC30 selv, og er ikke helt enig i humbucker-meningene. Min låter tjukt og feit, mer enn nok til det meste, bortsett fra metal og hard-rock og alskens tyngre sjangre. Forøvrig en knakanes allsidig topp, og nydelig clean.

Ellers kommer an på hva du skal spille, og selvfølgelig hvilken modell.

Hvis du er keen på gitar OG amp, kan jeg anbefale AC50cph. En topp som fikk altfor mye refs til å være altfor bra til den latterlige prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er at ingen forsterker fortjener å bli spilt gjennom et?

Det var satt på spissen, og det mener jeg vistes ganske greit. Dersom det ikke gjorde det, beklager jeg til alle de som digger marshall-hypen.

Jeg mener at f.eks orange, bogner, mesa, diezel og dr.z kabinettene knuser marshallkabinettene til de grader, og at marshall er et mer et merkenavn enn et produkt.

Feel free to disagree.

Edit: beklager OT postinga.

Jeg foreslår fortsatt en combo fremfor topp og kabinett til hjemmebruk. I og med at jeg ikke har veldig mye peiling på comboforsterkere i den kategorien trådstarter er ute etter, overlater jeg tipsene til noen andre.

Endret av condemned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var satt på spissen, og det mener jeg vistes ganske greit. Dersom det ikke gjorde det, beklager jeg til alle de som digger marshall-hypen.

Jeg mener at f.eks orange, bogner, mesa, diezel og dr.z kabinettene knuser marshallkabinettene til de grader, og at marshall er et mer et merkenavn enn et produkt.

Feel free to disagree.

Edit: beklager OT postinga.

Jeg foreslår fortsatt en combo fremfor topp og kabinett til hjemmebruk. I og med at jeg ikke har veldig mye peiling på comboforsterkere i den kategorien trådstarter er ute etter, overlater jeg tipsene til noen andre.

Hvis du ser bort fra en evt. Marshall hype jeg ikke kan si jeg har fått med meg,

er det ganske vesentlig å få med seg at 4x12" kabinetta er en Marshall "oppfinnelse" alle andre hermer etter.

Dessuten er noen av de gamle Marshall kabinetta noe av det beste du kan få tak i.

Mange bruker bruker disse sammen med andre forsterkere i den aller dyreste prisklassen.

En fyr som Eric Johnson anbefaler gamle Marshall Basketweave kabinett,

og mange Solodano SLO brukere slenger vekk Soldano kabinetta og bruker BW kabinett med G12H eller G12M.

Sjøl har jeg hatt, og har flere vintage Marshall kabinett, og jeg har tilgode å høre noen andre kabinett som tar innersvingen på dem.

Ellers er jeg glad for å slippe å høre kabinett med V30 uansett hva slags kabinett de sitter i.

For min del tror jeg at høytalerne gjør mye større forskjell for lyden, enn hvilken produsent som har laget kopien av et Marshall kabinett.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En combo er ofte et kompromiss rent byggeteknisk, synes jeg det virker som, og man får mer igjen med en topp og selv et lite kab, enn nesten hvilken som helst combo, spør du meg, men det er så. Jeg er også ganske nysgjerrig på hva det er som er så mye bedre med de kabinettene du nevner, condemned, enn tilsvarende Marshall kabs. Så vidt jeg kan skjønne er det ikke den helt store forskjellen i hvordan de er bygget.... ? Og som GPM sier, var jo Marshall i grunnen først ute når det gjelder det vi tenker på som standard kabinett, og hvordan de lages har det vel ikke vært noen voldsom revolusjon på så vidt jeg kan se. Den største forskjellen er om kabbene er åpne eller lukket, og som nevnt, høytaler-elementer. De kan byttes ut i alle kabinett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har greie på hvilken modell som er best av RX jr og Maz 18? Begge to i head, og jeg får ikke prøvd de på forhånd, men jeg tar en råsjangs fordi med disse har jeg en ordentlig god følelse :) (Maz'en er billigere forresten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En combo er ofte et kompromiss rent byggeteknisk, synes jeg det virker som, og man får mer igjen med en topp og selv et lite kab, enn nesten hvilken som helst combo, spør du meg, men det er så. Jeg er også ganske nysgjerrig på hva det er som er så mye bedre med de kabinettene du nevner, condemned, enn tilsvarende Marshall kabs. Så vidt jeg kan skjønne er det ikke den helt store forskjellen i hvordan de er bygget.... ? Og som GPM sier, var jo Marshall i grunnen først ute når det gjelder det vi tenker på som standard kabinett, og hvordan de lages har det vel ikke vært noen voldsom revolusjon på så vidt jeg kan se. Den største forskjellen er om kabbene er åpne eller lukket, og som nevnt, høytaler-elementer. De kan byttes ut i alle kabinett.

Jeg liker ikke voicingen og klangen i marshallkabinettene. Det kan til dels komme av at jeg har en heller sær og eksklusiv smak når det kommer til forsterkertopper - men det jeg har hatt av utstyr har jeg foretrukket gjennom mesa, bogner og orange kabinetter fremfor marshall av den enkle grunn at jeg mener at marshall låter for tynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke voicingen og klangen i marshallkabinettene. Det kan til dels komme av at jeg har en heller sær og eksklusiv smak når det kommer til forsterkertopper - men det jeg har hatt av utstyr har jeg foretrukket gjennom mesa, bogner og orange kabinetter fremfor marshall av den enkle grunn at jeg mener at marshall låter for tynt.

Har du f.eks. prøvd et BW kabinett med originale G12H?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.