Web Analytics
Jump to content

PRS David Grissom Trem


AddiToll
 Share

Recommended Posts

Heisann.

Er det noen med erfaringer de har lyst til å dele med meg?

Jeg har et dilemma:

Har en Roland Cube 30w, og denne fungerer knall på soverommet, men det jeg er litt i tvil om er om jeg skal investere i en ny gitar i tillegg til den jeg har (Fender Telecaster Highway 1), eller en ny forsterker (AC30 av noe slag).

Gitaren jeg da har vært på utkikk etter, har endelig kommet innenfor rekkevidde. PRS DGT har coilsplit, humbuckers, trem og en helt nydelig finish, men spørsmålet er om den er verdt prisen (18000)? Og er det en stor overgang fra en Telecaster til en DGT?

Takker for svar :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Da må man i så fall skru opp volumet en del da. Jeg elsker lyden fra Ac-30, men hvis man er ute etter mye vreng er kanskje ikke vox-ac30 den riktige forsterkeren. Uansett er det ikke verre en å kjøre en pedal eller to foran forsterkern :)

Kan forresten anbefale ac-30. En fantastisk forsterker!

Link to comment
Share on other sites

Da må man i så fall skru opp volumet en del da. Jeg elsker lyden fra Ac-30, men hvis man er ute etter mye vreng er kanskje ikke vox-ac30 den riktige forsterkeren. Uansett er det ikke verre en å kjøre en pedal eller to foran forsterkern :)

Kan forresten anbefale ac-30. En fantastisk forsterker!

Ja, men det er nettopp d jeg tenker litt på. Har en del pedaler (comp, overdrive og delay o.l) og til hjemmebruk funker disse sammen med Roland'en megabra. Når jeg har smågigs, er det som oftest i samarbeid med skolen, noe som gjør at jeg kan bruke JCM 2000-stacket de har der. Derfor tenker jeg litt på ny gitar, og skjønner egentlig ikke poenget med å kjøpe ny forsterker som jeg ikke får ut alt potensialet på gutterommet med uansett.

Savner litt den gode runde HB lyden i telecasteren, og jeg har hørt at denne DGT'en både er god til bluegrass og rock og det meste egentlig. Kjenner at det frister!

Men er det noen som har erfaringer med McCarty Soapbar? P90 pickups skal jo også være ganske tilfredsstillende? ;)

Edited by AddiToll
Link to comment
Share on other sites

Men hva med en AC30C2 for eksempel.... Har hørt at den spiller ganske høylytt, noen som har erfaring med disse? Eller har dere andre rørforsterkere rundt 10000kr som dere har erfaring med?

Link to comment
Share on other sites

Hei du :)

Skal ikkje sei ka du skal gjere, men kan kanskje komme med eit lite tips....

Det er litt skummelt å kjøpe ein så dyr gitar uten å ha testa den skikkelig sjølv..

Det er du som må finne ut om det er den rette gitaren for deg..

At x antall folk her på forumet påstår at dette er eit fantastisk stykke treverk hjelper deg veldig lite når du har brukt opp alle

sparepengane dine og fortsatt ikkje er fornøgd med gitaren.

Har skjønt det sånn at Lars Haavard Haugen er ein av dine favorittgitaristar - min og ;)

Telecaster burde vere eit bra utgangspunkt for å gjere mykje av det som LHH driv med..

Men dersom du søker den lyden han har hatt på dei siste platene så er det brukt betydelig meir vreng, og sikkert gitara med humbuckera og;)

18.000-20.000 er mykje for ein gitar - spesielt når du skal køyre den gjennom ein Roland microcube....

Kanskje litt klisjè men ein kjede er aldri sterkare enn det svakaste ledd...

Ville heller brukt 10.000 på ein god røramp enn å sette alle pengane på PRS gitaren og slite med microcuben ;)

Har sjølv ein Dr Z. RX jr topp på 18 watt.. Den har master volume på baksida som fungera utmerket dersom du vil vrenge på lave volum.

Men eg for min del bruka den mest til clean og lett vreng. ( country )

Brukar den ilag med ein Gibson LP - men skal faktisk skaffe meg ein Telecaster i kvart øyeblikk ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei du :)

Skal ikkje sei ka du skal gjere, men kan kanskje komme med eit lite tips....

Det er litt skummelt å kjøpe ein så dyr gitar uten å ha testa den skikkelig sjølv..

Det er du som må finne ut om det er den rette gitaren for deg..

At x antall folk her på forumet påstår at dette er eit fantastisk stykke treverk hjelper deg veldig lite når du har brukt opp alle

sparepengane dine og fortsatt ikkje er fornøgd med gitaren.

Har skjønt det sånn at Lars Haavard Haugen er ein av dine favorittgitaristar - min og ;)

Telecaster burde vere eit bra utgangspunkt for å gjere mykje av det som LHH driv med..

Men dersom du søker den lyden han har hatt på dei siste platene så er det brukt betydelig meir vreng, og sikkert gitara med humbuckera og;)

18.000-20.000 er mykje for ein gitar - spesielt når du skal køyre den gjennom ein Roland microcube....

Kanskje litt klisjè men ein kjede er aldri sterkare enn det svakaste ledd...

Ville heller brukt 10.000 på ein god røramp enn å sette alle pengane på PRS gitaren og slite med microcuben ;)

Har sjølv ein Dr Z. RX jr topp på 18 watt.. Den har master volume på baksida som fungera utmerket dersom du vil vrenge på lave volum.

Men eg for min del bruka den mest til clean og lett vreng. ( country )

Brukar den ilag med ein Gibson LP - men skal faktisk skaffe meg ein Telecaster i kvart øyeblikk ;)

Ja er enig med deg i det, men disse DR Z'ene er vel litt dyre?

Link to comment
Share on other sites

Har ikkje så god oversikt over prisane på Dr Z - men dukka vel opp brukt her og der :)

Men det er nok mange amper som passa til ditt bruk.

30 watts røramp høyrest uansett litt mykje ut dersom du skal bruke den primært heime..

Ser at dritfetegitarer.com av og til har inne rimelige 65amps - følg med litt der inne ;)

Må vel påregne ein liten sprekk i budsjettet på 10.000 da men ...

Edited by gibson_sg
Link to comment
Share on other sites

Har ikkje så god oversikt over prisane på Dr Z - men dukka vel opp brukt her og der :)

Men det er nok mange amper som passa til ditt bruk.

30 watts røramp høyrest uansett litt mykje ut dersom du skal bruke den primært heime..

Ser at dritfetegitarer.com av og til har inne rimelige 65amps - følg med litt der inne ;)

Må vel påregne ein liten sprekk i budsjettet på 10.000 da men ...

Så en 65 amps London til 12000, og om jeg kjøper et billigere marshall kabinett, kan det komme på en 15,16000 kr, og det er ikke ille. Da har jeg vel en amp for livet som spiller bra på gigs og, så er det verdt disse pengene?

Link to comment
Share on other sites

Sikkert en bra amp for deg dersom den har Master voltage ;)

En annen ting som er verdt å tenke på er støy... Kjøpte en 65amps Marquee topp som eg måtte returnere fordi den støya alt for mykje...

Skurra og tok inn radio..

Det var sagt at det var pga at Marquee modellen var laga for store scener ( lav filtrering - beregna for turnerande artistar - ikkje laga for heimebruk ).

Dr Z RX er den forsterkaren eg har hatt med minst støy... Faktisk ingenting! :)

Link to comment
Share on other sites

Sikkert en bra amp for deg dersom den har Master voltage ;)

En annen ting som er verdt å tenke på er støy... Kjøpte en 65amps Marquee topp som eg måtte returnere fordi den støya alt for mykje...

Skurra og tok inn radio..

Det var sagt at det var pga at Marquee modellen var laga for store scener ( lav filtrering - beregna for turnerande artistar - ikkje laga for heimebruk ).

Dr Z RX er den forsterkaren eg har hatt med minst støy... Faktisk ingenting! :)

Men hva tror du om et marshall 1936 kabinett til en London? Og jeg fant også en lil elvis til samme pris, hvilken er best mener du?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

  • Siste aktive tråder

    • Høres helt sykt ut. Men takk for infoen. Ser jeg har litt lesning å gjøre nå.    Ha en fin kveld videre. 😊
    • Det er vel en ting midt imellom;Hva selgeren forventer(kan jo være litt fantasi) og hva en kjøper er villig til å betale.
    • Nesten 13000 dollar for en mint condition Wandre BB. Er dette réelle priser eller fullstendig fantasi tall? 
    • Jøss. Tusen takk for infoen, det settes stor pris på. Neste må da være å få gjort noe med den gyselige lakken, ettersom den ikke er orginal så står jeg da med to muligheter. Prøve å fjerne den for å få frem orginal finishen eller finne ut hvilke farger de kom med da den var ny å re-lakkere den, men det sitter langt inne. Hadde vært best å prøve å få frem orginalen.   Med litt google translate så tror jeg at jeg bommet på årstall. Er nå rimelig sikker på at den er fra Juli 1959.    Ble også medlem av Wandre gruppa på facebook.    Tusen takk for hjelpen din mister. Var hwlt lost på hva dette var for en snodig sak. 
    • Fabrikken kom igang i 1958,så det er nok 58. Har ikke så mye mer,men kan si at det ser ut som disse gitarene er verd endel: https://www.guitar-list.com/compareprices/23856/us/electric%2Bguitars De har også en facebookside: https://www.facebook.com/groups/47506813863/?mibextid=HsNCOg Her er en side med bilder og info: https://www.fetishguitars.com/wandre/ Og en google oversettelse fra fransk wikipedia: "Wandré er en italiensk produsent av gitarer, spesielt elektriske, som var aktiv i årene 1957 til 1969. Markedsposisjonen var på den tiden ganske marginal, men den ekstreme originaliteten til kreasjonene har gjort det siden slutten av det 20. århundre. et ekte kultmerke. Den ekstravagante Antonio Pioli Antonio Vandre Pioli, med kallenavnet "Wandré" (født 6. juni 1926 i Cavriago, død 15. august 2004 i Montecchio Emilia) var sønn av en variert snekker innen lutheri, som etterlot seg en rekke kontrabasser, mandoliner og fioliner av utmerket faktura. . Meget ung, Antonio Pioli utmerker seg ved sin eventyrlyst, går våren 1944 inn i motstandsbevegelsen og tar maquis, knapt 18 år gammel. I etterkrigstiden ble han anleggsformann, jobbet en tid i Calabria, men returnerte til hjemlandet tidlig i 1957 for å ta opp farens spesialitet som luthier. En venn, hvis familie eide en fabrikk, ga ham et verksted for å utvikle denne aktiviteten der Wandré veldig raskt viste en overfylt fantasi i jakten på former og tekniske løsninger. Drevet av den økende suksessen til produksjonene hans, fikk han bygget en fabrikk i Cavriago som aldri hadde blitt sett, på en helt sirkulær plan, bygget på sine egne planer for å optimalisere naturlig belysning og for å forkorte overføringer fra ett verksted til et annet . Fra 1970-tallet mistet Antonio Pioli interessen for musikkinstrumenter og overførte sin sprudlende kreativitet til andre felt som design av skinnklær, tilpasning av motorsykler, maling, scenekunst, etc. Rundfabrikken Cavriago kom i drift i februar 1958. Dette var tiden da rock 'n' roll fortsatt var i sin spede begynnelse i Europa. Wandré-merket er det første i Italia som masseproduserer elektriske gitarer. Mesteparten av denne produksjonen ble først markedsført av det milanesiske firmaet Meazzi, under "Framez"-logoen. Deretter vil Wandré opprettholde et voksende partnerskap med Davoli-selskapet, kjent som en forsterkerprodusent, og som produserer mikrofonene som er montert på Wandré-gitarer. Firmaet var på sitt høydepunkt i årene 1960 til 1962. Wandré-gitarer ble distribuert i utviklede land, inkludert USA (spesielt under private merker som Avalon, Avanti, Noble, Orpheum). Men Cavriago-anlegget er ikke lenger tilstrekkelig til å møte etterspørselen, noe som vil tillate andre europeiske produsenter som har investert i overdreven industrialisering (Eko, Framus, Hagström) å ta markedsandeler. Wandré lot seg gradvis stå bak i løpet av 1960-tallet. Antonio Pioli var mye mer en kunstner enn en markedsføringsmann. Utformingen av instrumentene hans, med en dristighet som noen ganger anses som sjokkerende, avsetter flere potensielle kunder enn den tiltrekker seg. Dens tekniske nyvinninger (som aluminiumshalsen som går fra hodestokken til broen) er så i utakt med resten av markedet at de virker mistenkelige. Det er nettopp disse faktorene som vil føre til revalueringen av Wandré-gitarer fra 1980-tallet og fremover. ivrig ettertraktede og høyt rangerte samleobjekter (selv den enkleste Wandré får høye priser), så mye at det er rapporter om økende utseende av flere eller mindre dårlig imiterte forfalskninger. Foruten gitarer produserte Wandré elektriske basser, kontrabasser (først akustiske, deretter elektriske, uten lydboks) og lap steel-gitarer. Verdsatt for sitt uvanlige utseende, er Wandré-gitarer også verdsatt for sin karakteristiske lyd, litt jazzete med en metallisk undertone. Den amerikanske gitaristen og sangeren Budy Miller bruker veldig ofte en Wandré Soloist type 1964. Andre artister som Joe Perry, Sean Lennon, Eduardo Leal de la Gala, Yarol Pouaud, Matthieu Chedid spiller på Tri-lam 1960 og BB-modeller. Til hyllest til Antonio Pioli, for 10-årsdagen for hans død, ga den tyske produsenten Duesenberg ut i 2014 en ny modell av gitar kalt Wandrella, som ikke er en kopi av noen Wandré, men er inspirert av estetikken til Mark."
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.