Gå til innhold
AddiToll

PRS David Grissom Trem

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er det noen med erfaringer de har lyst til å dele med meg?

Jeg har et dilemma:

Har en Roland Cube 30w, og denne fungerer knall på soverommet, men det jeg er litt i tvil om er om jeg skal investere i en ny gitar i tillegg til den jeg har (Fender Telecaster Highway 1), eller en ny forsterker (AC30 av noe slag).

Gitaren jeg da har vært på utkikk etter, har endelig kommet innenfor rekkevidde. PRS DGT har coilsplit, humbuckers, trem og en helt nydelig finish, men spørsmålet er om den er verdt prisen (18000)? Og er det en stor overgang fra en Telecaster til en DGT?

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DGT er bortimot den beste HB-gitaren jeg har spilt på. Jeg vil absolutt påstå den er verdt 18K. Du finner den kanskje billigere brukt om du har is i magen, men 18k var jo fin pris?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville definitivt kjøpt en brukt amerikansk PRS, i tillegg til en bra (brukt) rørforsterker.

Ac-30 har nok ikke nok vreng til å yte rettferdigheten til hva en PRS er lagd for, men valgene er uttalige :)

Lykke til! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her må jeg si meg uenig med "oslogutten". En AC-30 gir deg vreng i gode mengder med HB's.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må man i så fall skru opp volumet en del da. Jeg elsker lyden fra Ac-30, men hvis man er ute etter mye vreng er kanskje ikke vox-ac30 den riktige forsterkeren. Uansett er det ikke verre en å kjøre en pedal eller to foran forsterkern :)

Kan forresten anbefale ac-30. En fantastisk forsterker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må man i så fall skru opp volumet en del da. Jeg elsker lyden fra Ac-30, men hvis man er ute etter mye vreng er kanskje ikke vox-ac30 den riktige forsterkeren. Uansett er det ikke verre en å kjøre en pedal eller to foran forsterkern :)

Kan forresten anbefale ac-30. En fantastisk forsterker!

Ja, men det er nettopp d jeg tenker litt på. Har en del pedaler (comp, overdrive og delay o.l) og til hjemmebruk funker disse sammen med Roland'en megabra. Når jeg har smågigs, er det som oftest i samarbeid med skolen, noe som gjør at jeg kan bruke JCM 2000-stacket de har der. Derfor tenker jeg litt på ny gitar, og skjønner egentlig ikke poenget med å kjøpe ny forsterker som jeg ikke får ut alt potensialet på gutterommet med uansett.

Savner litt den gode runde HB lyden i telecasteren, og jeg har hørt at denne DGT'en både er god til bluegrass og rock og det meste egentlig. Kjenner at det frister!

Men er det noen som har erfaringer med McCarty Soapbar? P90 pickups skal jo også være ganske tilfredsstillende? ;)

Endret av AddiToll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker ikke PRS pickups på lowgain vintage type amper. Syns de låter fizzy og stygt.

På f.eks. en Mesa derimot funker de bra. Men Vox AC30 og PRS pickups er nok ikke den store matchen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart en ny forsterker.

Cube30 er OK, men om du invisterer i en litt dyrere rør forsterker skal du se at gitaren din blir født på ny!

Cube serien har ikke en spesiell god lyd etter min smak, uansett sjanger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva med en AC30C2 for eksempel.... Har hørt at den spiller ganske høylytt, noen som har erfaring med disse? Eller har dere andre rørforsterkere rundt 10000kr som dere har erfaring med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du :)

Skal ikkje sei ka du skal gjere, men kan kanskje komme med eit lite tips....

Det er litt skummelt å kjøpe ein så dyr gitar uten å ha testa den skikkelig sjølv..

Det er du som må finne ut om det er den rette gitaren for deg..

At x antall folk her på forumet påstår at dette er eit fantastisk stykke treverk hjelper deg veldig lite når du har brukt opp alle

sparepengane dine og fortsatt ikkje er fornøgd med gitaren.

Har skjønt det sånn at Lars Haavard Haugen er ein av dine favorittgitaristar - min og ;)

Telecaster burde vere eit bra utgangspunkt for å gjere mykje av det som LHH driv med..

Men dersom du søker den lyden han har hatt på dei siste platene så er det brukt betydelig meir vreng, og sikkert gitara med humbuckera og;)

18.000-20.000 er mykje for ein gitar - spesielt når du skal køyre den gjennom ein Roland microcube....

Kanskje litt klisjè men ein kjede er aldri sterkare enn det svakaste ledd...

Ville heller brukt 10.000 på ein god røramp enn å sette alle pengane på PRS gitaren og slite med microcuben ;)

Har sjølv ein Dr Z. RX jr topp på 18 watt.. Den har master volume på baksida som fungera utmerket dersom du vil vrenge på lave volum.

Men eg for min del bruka den mest til clean og lett vreng. ( country )

Brukar den ilag med ein Gibson LP - men skal faktisk skaffe meg ein Telecaster i kvart øyeblikk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du :)

Skal ikkje sei ka du skal gjere, men kan kanskje komme med eit lite tips....

Det er litt skummelt å kjøpe ein så dyr gitar uten å ha testa den skikkelig sjølv..

Det er du som må finne ut om det er den rette gitaren for deg..

At x antall folk her på forumet påstår at dette er eit fantastisk stykke treverk hjelper deg veldig lite når du har brukt opp alle

sparepengane dine og fortsatt ikkje er fornøgd med gitaren.

Har skjønt det sånn at Lars Haavard Haugen er ein av dine favorittgitaristar - min og ;)

Telecaster burde vere eit bra utgangspunkt for å gjere mykje av det som LHH driv med..

Men dersom du søker den lyden han har hatt på dei siste platene så er det brukt betydelig meir vreng, og sikkert gitara med humbuckera og;)

18.000-20.000 er mykje for ein gitar - spesielt når du skal køyre den gjennom ein Roland microcube....

Kanskje litt klisjè men ein kjede er aldri sterkare enn det svakaste ledd...

Ville heller brukt 10.000 på ein god røramp enn å sette alle pengane på PRS gitaren og slite med microcuben ;)

Har sjølv ein Dr Z. RX jr topp på 18 watt.. Den har master volume på baksida som fungera utmerket dersom du vil vrenge på lave volum.

Men eg for min del bruka den mest til clean og lett vreng. ( country )

Brukar den ilag med ein Gibson LP - men skal faktisk skaffe meg ein Telecaster i kvart øyeblikk ;)

Ja er enig med deg i det, men disse DR Z'ene er vel litt dyre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje så god oversikt over prisane på Dr Z - men dukka vel opp brukt her og der :)

Men det er nok mange amper som passa til ditt bruk.

30 watts røramp høyrest uansett litt mykje ut dersom du skal bruke den primært heime..

Ser at dritfetegitarer.com av og til har inne rimelige 65amps - følg med litt der inne ;)

Må vel påregne ein liten sprekk i budsjettet på 10.000 da men ...

Endret av gibson_sg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje så god oversikt over prisane på Dr Z - men dukka vel opp brukt her og der :)

Men det er nok mange amper som passa til ditt bruk.

30 watts røramp høyrest uansett litt mykje ut dersom du skal bruke den primært heime..

Ser at dritfetegitarer.com av og til har inne rimelige 65amps - følg med litt der inne ;)

Må vel påregne ein liten sprekk i budsjettet på 10.000 da men ...

Så en 65 amps London til 12000, og om jeg kjøper et billigere marshall kabinett, kan det komme på en 15,16000 kr, og det er ikke ille. Da har jeg vel en amp for livet som spiller bra på gigs og, så er det verdt disse pengene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert en bra amp for deg dersom den har Master voltage ;)

En annen ting som er verdt å tenke på er støy... Kjøpte en 65amps Marquee topp som eg måtte returnere fordi den støya alt for mykje...

Skurra og tok inn radio..

Det var sagt at det var pga at Marquee modellen var laga for store scener ( lav filtrering - beregna for turnerande artistar - ikkje laga for heimebruk ).

Dr Z RX er den forsterkaren eg har hatt med minst støy... Faktisk ingenting! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert en bra amp for deg dersom den har Master voltage ;)

En annen ting som er verdt å tenke på er støy... Kjøpte en 65amps Marquee topp som eg måtte returnere fordi den støya alt for mykje...

Skurra og tok inn radio..

Det var sagt at det var pga at Marquee modellen var laga for store scener ( lav filtrering - beregna for turnerande artistar - ikkje laga for heimebruk ).

Dr Z RX er den forsterkaren eg har hatt med minst støy... Faktisk ingenting! :)

Men hva tror du om et marshall 1936 kabinett til en London? Og jeg fant også en lil elvis til samme pris, hvilken er best mener du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.