Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

justering av pickguard


GlobalRider

Anbefalte innlegg

Jeg har en tele hvor pickguarden er skrudd på slik at den ikke ligger helt inn til gitaren over alt, men buler ut. Jeg kunne tenkt meg å skru ut den ene skruen og skru den inn igjen noen milimeter lenger vekk slik at jeg får strekt ut pickguarden mer.

Men da bør jeg sikkert fylle igjen det gamle skruehullet i treverket med noe siden skruen ikke vil flyttes lenger enn at den delvis ligger i det gamle hullet....om dette ble forståelig.

Er det noe lim el lignende jeg kan fylle i det gamle skruehullet før jeg skrur skruen inn på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare løsner littegrann på skruene rundt der hvor det buler, så skal plekterbrettet rette seg ut automagisk. Ihvertfall på alle de jeg har tatt i. Får du problemer med at skruene da sitter for løst, skru ut skruene og rasp de på et stearinlys før du skrur de inn igjen. (Men ikke for stramt da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg regner med at det retter seg ut når jeg skrur ut skruen. Men når jeg så skrur skruen inn igjen i sin nye posisjon som er noen få millimeter bortenfor så er jeg redd skruen bare faller tilbake i sitt gamle hull eller at det blir litt løst og ikke så solid lengre.

Det var derfor jeg lurte på om det var lurt å fylle igjen med trelim eller noe annet solid. For å fylle igjen det gamle hullet før man skrur inn skruen på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg så buler også plekterplaten litt, men dette er fordi jeg bestandig har et plekter liggende under der, så har over tid fått en naturlig liten lomme der, for min del er det bare kjekt ^_^

Nå er det vel ingen garanti at dette retter seg om det har slått seg slik at det ligger sånn, men er jo bare å teste, kan evt legge noe tungt over hele plekterplaten (skru den av først da..) så la den rette seg ut.

Om du skal lage nye hull så finnes det egen "filler" for treverk, er vel en blanding av treverk og lim som vil gjøre at det ser mer naturlig ut..

ellers er et tips å bruke en dråpe superlim i de gamle hullene om de begynner å bli slitt, slik at skruene får bedre tak.

Slik tre "filler" får du tak i på bla byggmakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.