Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken koreansk Fender Stratocaster er dette?


sagi

Anbefalte innlegg

Jeg hjelper en kompis med å identifisere og justere en koreansk Fender Stratocaster som han kjøpte seg. Jeg klarer å bytte strenger og justere den, men trenger hjelp til å identifisere hvilken modell det er? Gjerne med informasjon om treverk, årsmodell, verdi og sånt.

Made in Korea

Serial number: 05012535

Seymour Duncan APS-1 pick-ups

Se vedlagte bilder.

Jeg har googlet litt, men det ble for mye Fenderinformasjon for meg å lese :P

post-7136-0-64297100-1336853151_thumb.jp

post-7136-0-95025100-1336853151_thumb.jp

post-7136-0-29915500-1336853152_thumb.jp

post-7136-0-69047300-1336853152_thumb.jp

post-7136-0-10301100-1336853153_thumb.jp

Endret av sagi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt merkelig serie nummer.

mener at koranske fender / Squier gitaren har CN eller VN før nummeret? noen hadde vel E også om jeg husker helt riktig nå?

nå har ikke jeg noe spesiell peil, men jeg så på en koreansk tele engang, da var det slik at cn/vn før serie nummer var koreansk, så videre at nummerne egentlig går ann å datere slik som på en vanlig amerikansk.

Ser også etter litt google søking at serie nummeret står på fleste i front av headstock sammen med made in korea, denne her virker jo veldig "clean" i front.

men igjen så har jeg lite peil på dette :P

Burde vel stå noe bak på halsen, om du fjerner den fra kroppen.

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Den er jeg ganske sikker på er en Lite Ash-modell, pga. pickupsene og birdseye maple-halsen. Har eid en slik en.. ;) En soft V-hals feeling er det ikke?

Veit ikke helt om verdi, men jeg solgte min for rundt 3500,-, ganske kraftig moddet med ymse forbedringer (mods drar ned verdi, men forbedringer drar opp...?)

Endret av Torh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender Lite Ash Stratocaster? (Trodde de bare kom i naturell finish, men mulig jeg tar feil).

Kom i svart også. Husket egentlig ikke at den kom i denne finishen, men den gjør nok det.. Er 99% sikker på at det er den modellen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom i svart også. Husket egentlig ikke at den kom i denne finishen, men den gjør nok det.. Er 99% sikker på at det er den modellen. :)

Tror du traff spikeren på hodet, jeg finner den i off-white i bl.a. dette forumet:

http://www.tdpri.com/forum/stratocaster-discussion-forum/289305-korean-strats-did-fender-make-them-fake.html

Takk for superkjapp respons :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.