Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gammel musikk smak


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Er selv 20 og blodfan av Dire Straits og Mark Knopfler (ikke at det er store forskjellen, da DS i bunn og grunn bare var en plattform for Knopfler). Ellers blir det jo en god del Stones, King Crimson, Guns&Roses, Dylan og Cohen, men ingen tvil om at det er gutta fra nord-England som tar førsteplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært få virkelig gode band i dag som kan spille på sine egne instrumenter, men det finnes unntak. Jeg hører stort sett på gammel musikk, eller ny musikk av gamle artister. Et band som er forholdsvis nytt, ivertfall etter min musikksmak, og som bare har imponert meg mer og mer for hver plateutgivelse, er (eller var) Black Crowes. Fantastisk band som har komponert helt utrolig musikk de senere år. Ellers må jeg si at dagens musikk stort sett er begredelige greier.

Pisspreik. Opplever at det er et stadig økende fokus på å kunne spille bra. Er enig i at det finnes forferdelig mye dårlig og talentløs musikk, men det er da ikke noe nytt fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke så mye på så gammel musikk, men nye 80-tal ute å går her i gården.

i 2012 er 80tallet Utgammelt...13 åringen min sier iallefall det. 80 tallet er for kidsa som 60 tallet var for oss: noe foreldra våre snakka om:) unnskyld på forhånd til alle gamlisene her inne som har opplevd 60 tallet :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 2012 er 80tallet Utgammelt...13 åringen min sier iallefall det. 80 tallet er for kidsa som 60 tallet var for oss: noe foreldra våre snakka om:) unnskyld på forhånd til alle gamlisene her inne som har opplevd 60 tallet :P

Ha ha. Spinning wheel ..... :D Men her må det nok nyanseres litt mer.

For det er slik serru, eller rettere sagt var slik, at vi som vokste opp på 60 tallet, vi hørte på rock'n roll. The Beatles, Stones, Troggs, Kings, The Who, og alle de andre - ingen nevnt ingen glemt -, og da vi var i 20 åra, så kom det enda flere store, som Queen, Pink Floyd osv. Vi vokste opp i rockens ungdom, og befant oss midt oppi selveste revolusjonen kan man si. Nok om det...

Men forskjellen er altså at det gjorde ikke våre foreldre. De hørte på Bing Crosby, Frank Sinatra, Carl Jularbo og Einar Rose.

Mens våre barn derimot, som f.eks din generasjon, de vokste opp med 80 tallsrock, som bare er en forlengelse av den rocken som ble til på 60 tallet. Og i dag hører dere alle på ting som ble skapt i rockens ungdom. Selv 13 åringen din gjør det, han vet bare ikke om det.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er gammel musikksmak foresten... ?

Jeg for min del hører riktignok på en del "gammelt" stoff, som f.eks. Pink Floyd og Queen. Men jeg bruker mye mer tid på nye ting, som John Mayer, Joe Bonemassa, Jace Everett, Paulo Nutini.... Lages masse flott nå for tiden.

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i. Man skal følge ganske så dårlig med hvis man synes det blir gitt ut lite bra musikk nå for tida.

herregud nå har man gode musikere i alle sjangere...klart det blir gitt ut mye dritt også, men man må jo klare å sile ut dritten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.