Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gammel musikk smak


Anbefalte innlegg

Jeg er noen år eldre enn deg, men vi har så å si identisk smak. Det er ganske uvanlig at gitarister liker slik musikk. Jeg ser av signaturen din at du også spiller bass. Er bass eller gitar hovedinstrumentet ditt?

Dette gjelder også meg! Dog er jeg 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører en god del på syttitallsmusikk, spesielt progrock. King Crimson ( :wub: ), Yes, Rush, Jethro Tull, går litt i perioder hva jeg hører på, men syttitallets progrock har alltid vært svært for meg.

Ellers vet jeg ikke om jeg kjenner meg kjempemye igjen i "problemstillingen". Mulig jeg har ekstremt kule venner, men de fleste jeg kjenner hører gjerne på gammel musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører veldig mye på Larry Graham. Han er kansje ukjent for dere, men verdt å få med seg. Han er jo tross alt kjent som faren til bass-slap, pluck, thump og snap.

Han drar faktisk på turne enda, så jeg må for pokker komme meg på en konsert før han ligger i grava :P

Har arvet litt musikksmak fra fattern, så hører på litt abba, beatles, Dire Straits og Creedence osv. Går ikke bare i trendy dubstep her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

jeg er 17 år og hører veldig mye på Progrock fra 70-tallet. hører da mye på Genesis, Yes og Rush. hører også mye på Pink floyd. har hørt på progrock i flere år.... så det finnes ungdom med god musikksmak! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 13, og hørte veldig mye på Guns N Roses (og hører litt på det fortsatt), men hører også fortsatt en del på bla. Led Zeppelin, Black Sabbath, noen ganger Deep Purple osv... men det går egentlig mest i Metallica for tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært få virkelig gode band i dag som kan spille på sine egne instrumenter, men det finnes unntak. Jeg hører stort sett på gammel musikk, eller ny musikk av gamle artister. Et band som er forholdsvis nytt, ivertfall etter min musikksmak, og som bare har imponert meg mer og mer for hver plateutgivelse, er (eller var) Black Crowes. Fantastisk band som har komponert helt utrolig musikk de senere år. Ellers må jeg si at dagens musikk stort sett er begredelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 13, og hørte veldig mye på Guns N Roses (og hører litt på det fortsatt), men hører også fortsatt en del på bla. Led Zeppelin, Black Sabbath, noen ganger Deep Purple osv... men det går egentlig mest i Metallica for tiden :P

Du skal ikke høre på Deep Purple noen ganger. Du skal høre på Deep Purple daglig!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et band som er forholdsvis nytt, ivertfall etter min musikksmak, og som bare har imponert meg mer og mer for hver plateutgivelse, er (eller var) Black Crowes. Fantastisk band som har komponert helt utrolig musikk de senere år. Ellers må jeg si at dagens musikk stort sett er begredelige greier.

Så dem varme opp for Neil Young en gang og ble mektig imponert. De både spilte dritbra og låt fantasktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok av den eldre garde her inne, men allerede i ungdommen hørte jeg på "gammel" musikk. Det vil da si band fra 60 og 70-tallet som Stones, Beatles, Deep Purple, Rainbow, Black Sabbath, Zeppelin, Kiss osv. Det meste henger med fortsatt med. Likevel hang jeg godt med fram til midt på '90 når det gjelder rock og delvis metal, men de siste ti årene har jeg vel knapt funnet noe av interesse innen nye artister eller band. Når det gjelder at det gis ut mye bra musikk av gamle artister, er jeg ikke udelt enig. Mange har mistet sin kreative kraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, skal vi se på mitt musikkgrunnlag som kan kategoriseres som "gammel" musikk under oppvekst og gitaroppstartsfase så finner vi sånn sirka dette..

- Beatles (Blant toppen av favorittband of all times), Eric Clapton, Jimi Hendrix, Deep Purple, Led Zepplin, Iron Maiden, Kiss, Rush, Yes, Jethro Tull, Pink Floyd... m.m..

Jeg er 24 år gammal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.