Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sende en gitar i hardcase med posten!


Erling

Anbefalte innlegg

Ideelt sett, bobleplast + pappeske.

Men minimum pappeske, helst solid tjukk papp. Utrolig hvor uvørent enkelte handterer godset, har tilgode å få pakke hvor det ikke er merker etter skarpe hjørner eller kanter i pappembalasjen. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideelt sett, bobleplast + pappeske.

Men minimum pappeske, helst solid tjukk papp. Utrolig hvor uvørent enkelte handterer godset, har tilgode å få pakke hvor det ikke er merker etter skarpe hjørner eller kanter i pappembalasjen. B)

Mhm,hvor får jeg egentlig tak i pappesker som er samme form som en hardcase. Tror du jeg kan få de gratis på en gitarbutikk?. Bobleplast inni hardcasen da altsÅ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt lett det der. Korteste veien til mål er antagelig en hvitevareforretning, få en pappeske fra en stor flatskjerm, og så bruker du stanleykniv og gaffatape til å skreddersy rundt hardcasen etter at du har surra bobleplast rundt.

De pappeskene som kommer fra f.eks. Fender rommer en hardcase, men som regel tight fit uten bobleplast.

Noen syntes sikkert dette er overkill. Og som regel er det ikke nødvendig. Men jeg for min del har fått ny gitar, i originalembalsje, med skader fra Posten. Greit at det er forsikret, men det er et jævla hazzle å kreve erstatning, tar tid, ødelegger masse glede osv. Derfor har jeg lært meg til å pakke som om det skal jorda rundt.... :D

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tilsendt gitarer kun i kassen uten bobler og papp, og det har gått fint, uten at jeg skal anbefale det.

Jeg har sendt gitarer kun i kassen uten bobler og papp, og det har ikke alltid gått fint! Dvs at halsen brakk på en av dem.... (1 av 5 kanskje....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Tommern beskriver, har funket fint for meg.

Dobbeltlag med vanlig papp rundt og masse gaffa ska funke fjell, men du kan også lage litt ekstra lag med papp på hjørnene, siden det er de som er mest utsatt for skade. Men ellers har jeg fått tilsendt en gitar fra USA (miami) i hardcase, uten papp rundt, og den kom frem like hel,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal jo bare fra Kristiansand til Stavanger. Hm, jeg tror jeg legger masse bobleblast eller avispapir inni kassa og så sjekker jeg en gitarbutikk om de har en ekstra pappeske til meg, hvis ikke så krysser jeg fingrene.

Takk for svar

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt gitarer kun i kassen uten bobler og papp, og det har ikke alltid gått fint! Dvs at halsen brakk på en av dem.... (1 av 5 kanskje....)

1 av 5 ?

Jeg har sendt langt flere gitarer enn 5 og har aldri opplevd noen problemer. Det som ofte er det avgjørende er at man vurderer hvorvidt hodet kan komme i kontakt med kassen, og eventuelt hvor/hvordan. Gibson og andre gitarer med vinklet hode er selvsagt mye mer utsatt for problemer i den sammenheng. Det er også stor forskjell på om gitaren skal sendes rundt halve jorda, eller bare innenfor Norge.

Et pappflak/pappeske og gaffa rundt kassa, samt bobleplast eller avispapir for å sikre gitaren i kassa kan være gode råd for å sikre at alt kommer frem uten skader på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakker pakker godt, for å unngå skader. Posten klarer avogtil å ødelegge innholdet likevel. En gitar jeg solgte her på forumet hadde brukket hals ved ankomst, og en kombo jeg solgte på finn hadde fått bunnen brukket. Så det er alltid en liten risk å sende. Skal sies at det er bortimot umulig at det oppstår skader på en gitar i kasse! Jeg sendte i gigbag i pappeske + pakkekuler osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis gitaren mot all formodning skulle bli ødelagt. Har jeg krav på erstatning da?

Mener posten erstatter opp til 10.000,- Men det må sikkert bevises/dokumenteres på noe vis at skaden har skjedd under frakt.

Når det er sagt, reiser vi land og strand rundt med gitarene i kasse uten at det pakkes noe rundt. Det kan sikkert være at posten av og til håndterer pakkene mer hardhendt, men har man original kasse som er laget for den aktuelle gitaren med støtte og polstring der det skal være, skal d jo gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg køpte en gitar for ikke lenge siden (Gibson Les Paul). Selgeren sendte den i posten. Han tok bobleplast og masse teip rundt hardcasen. Og sendte den. Mulig at han tok litt bobleplast rundt gitaren også, det husker jeg ikke... Uansett gikk det helt greit. Ikke en eneste skramme.

Endret av Tandbergern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.